BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már az akció elején nem volt kapható a hirdetett áru - Félmilliárdos bírság a fogyasztók megtévesztéséért

Mintegy félmilliárd forint bírságot szabott ki az idén a fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal.

A nagy áruházláncok, a pénzintézetek, az élelmiszer-kiegészítő „csodatermékek” kifogásolható reklámozási gyakorlata adta a legtöbb dolgot a versenytanácsnak, amely előtt jelenleg több mint félszáz ügy van folyamatban – nyilatkozott a Világgazdaságnak Tóth Tihamér, a versenytanács elnöke.

A legnagyobb bírságot a Crystal Institute Kft., a Flavinárium Zrt., valamint a Dunai és Társa Bt. szenvedte el: összesen 120,5 millió forintot kell kifizetniük a Flavin7-tel kapcsolatos hamis tájékoztatásaik miatt. A nagy áruházláncok rendszeres ügyfelei a GVH-nak. Hiába a súlyos bírság, szinte mindig ugyanazt a versenyjogsértést követik el: kifogásolhatók az árfeltüntetési módszereik, illetve sokszor olyan termékeket hirdetnek újságjaikban, amelyek már az akció elején nem kaphatók, vagy eleve irreálisan alacsony készletre építenek. Az efféle tisztességtelen, vevőcsalogató reklámokat a GVH következetesen üldözi. Legutóbb a Tescót százmillió, az Auchant harmincmillió forint megfizetésére kötelezte.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Szeptembertől fordul a kocka a hipermarketekben

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.