A tárcavezető kifejtette: a hatóságok által korábban kidolgozott tervek túlságosan optimistának bizonyultak, az autósztráda-építések teljesítési határidejét korábbi időpontokra tűzték.
Orban példaként hozta fel a Csernavoda-Konstanca autópályát. (Bukarestet Csernavodával már összeköti egy autópálya, annak folytatása lenne a tengerparti városig majdan haladó 50,8 kilométeres szakasz). Annak megépítéséhez még csak ez év végén fognak hozzá, holott a korábbi hivatalos jelzések szerint mára már kész kellene lennie. Az említett sztrádaszakasz létrehozásába 354 millió eurót fektetnek be, és csak október végén írják alá a nyertes pályázóval a szerződést.
Késlekedik a Bukarest és Ploieşti közötti sztráda befejezése is.
Ami a Temesvár és Arad között építendő autópályát illeti, a 270 millió eurós beruházást igénylő projekt megvalósításához csak az év végén kezdenek hozzá, három évvel a megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása után.
Az említett beruházásokat nagyban hátráltatja, hogy túlságosan sok tulajdonossal kell dűlőre jutni a kisajátításokkal kapcsolatosan, ráadásul rengeteg földterület van, amelynek tulajdonjoga „átmeneti állapotban” van, azaz még nem zárult le a visszaszolgáltatási procedúra vagy az örökösödési per, sok esetben még telekkönyvezve sincs a birtok.
A régészeti ásatások különösen Erdélyben akasztják meg a munkát, hiszen a tudósok gyakran találnak régi leletekre a munkálatok helyszínén, és akkor övék az „elsőbbség”. A környezetvédelmi engedélyek megadásában is számos szempontot kell az illetékes tárcának figyelembe vennie.
További részletek a Szabadság oldalán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.