BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sztrádán utazik a tőke

Összesen 21 gyorsforgalmiút-fejlesztési projekt indul a 2008–13 közötti időszakban – tudta meg a Világgazdaság. Ezek összhossza meghaladja a 464 kilométert. Ebből nyolc kiemelt projektre (142 kilométerre) az idén írták, illetve írják ki a kivitelezési pályázatot. Várhatóan júliusban jelenik meg a tender az M0-s déli szektor M1-es–M6-os szakaszának kétszer három sávosra bővítésére. További két – az M6-os és az 51-es főút, valamint az 51-es főút és az M5-ös közötti – szakasz fejlesztésére októberben írják ki a pályázatokat. A tervek szerint az M0-s autópálya 11-es és 10-es főút közötti kilenc kilométeres szakaszának a munkálatai 2011-ben kezdődhetnek, és a beruházás 2014 októberére készülhet el. A 8-as főút térségében várt sztrádaépítés viszont tovább húzódik. A sztrádafejlesztések bizonyíthatóan hozzájárulnak ahhoz, hogy Magyarországra lehessen csábítani a befektetőket. Hírek szerint az autópálya megléte jelentős szerepet játszott abban, hogy a Mercedes Kecskemétet választotta 800 milliárd forint értékű zöldmezős beruházásának a helyszínéül. Nem egy befektetéstől esett már el hazánk amiatt, hogy az érdeklődők nem tudták megközelíteni a kiszemelt települést, illetve a hiányos úthálózat miatt túl sokáig kellett volna utaztatniuk a termékeket.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.