Ugyan 800 kilométernyi felújítandó pályának nem az egészén haladnának e sebességgel, a java részén a 200 km/h-s átlag könnyen tartható lenne - írja a Prague Daily Monitor. A gyorsvasút a nagyobb városokat kötné össze: elsősorban Prágát és Brnot, de kiterjesztenék Ostrava, Liberec és Plzen felé is, többek között.
Jelenleg Brno és Ceske Budejovice között például négy és fél órás a vonatút; a tervek szerint a felújítás után ez az utazóidő egy és háromnegyed órára rövidül. Prága és Brno, Csehország két legnagyobb városa között az utazás két és fél óráról szűk egy órára rövidülne.
A befektetés költsége: több száz milliárd korona (több ezer milliárd forint). „A pénz mindig csak prioritások kérdése – egy ilyen projekt pedig kiemelt jelentőséget kapna” – mondta a közlekedési miniszter a finanszírozást firtató kérdésekre.
A cseh Skoda művek már bemutatta legújabb mozdonyát, mely képes 200 km/h-nál is gyorsabb sebességre; emellett a cseh vasútkutató központ jelenleg francia AGV prototípusú vonatokkal kísérletezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.