BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megyeri híd: az átadást csak a Nemzeti Közlekedési Hatóság tudná megakadályozni

A Megyeri híd környezetvédelmi engedélye úgy szól, hogy a Szentendre és Szigetmonostor közötti, úgynevezett kis hidat a két település által meghatározott helyen kell felépíteni, a települések pedig eddig nem tudtak megállapodni a hídfők helyéről - közölte az MTI-vel Fazakas Orsolya a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.

Az építési engedélyt a NIF Zrt. szerezte be, így a forgalomba helyezési engedélyt is a cégnek kell megkérnie, jogi nyelven ő az engedélyes. A Megyeri híd műszaki átadás-átvétele megkezdődött, a NIF tervei szerint az M0 északi szektor szeptember utolsó napjaiban forgalomba helyezhető. "Létezik egy környezetvédelmi engedély (1999-ben kiállítva, majd 2004-ben határozatlan idejűre módosítva), amelyben szerepel, hogy biztosítani kell Szigetmonostor községnek a 11. sz. főúthoz kapcsolódó Duna-ági átjárását egy közúti híd építésével, a hídfőkkel érintett települések közös megegyezése által meghatározott helyen!" - áll a cég közleményében.

A NIF tervezni akart egy lejárót a hídról, amely azonban nem kapott környezetvédelmi engedélyt az ivóvízbázis miatt. Ott vannak ugyanis az úgynevezett csápos kutak, amelyek valóban Budapest ivóvízét biztosítják. (Az MTI nemrégiben helyszínen járt munkatársának az építő konzorcium létesítményvezetője azt mondta, hogy a szigetet 500 méter hosszban érinti a híd, ekkora távolságban pedig egy le- és egy felhajtót elhelyezni műszakilag nem lehet.)

A NIF véleménye szerint a probléma az, hogy a hídnak egyetlen logikus nyomvonala lenne, mégpedig Szigetmonostortól északra, nagyjából a jelenlegi komp helyén, ami Szentendrének egy északi, a Határcsárda körüli pontját érinti. Ide kellene igazából építeni, Szentendre ehhez viszont nem kíván hozzájárulni, mert akkor a hídon átmenő fogalom mind keresztülhaladna a városon.

Amennyiben a két önkormányzatnak sikerül meghatároznia a hídfő helyét - ahogy erre őket a jelenlegi végzés kötelezi - azt követően 3-5 éven belül a híd forgalomba helyezhető lenne - áll a NIF közleményében. A híd szeptember végi átadását egyedül a Nemzeti Közlekedési Hatóság tudná megakadályozni. A NIF a közlemény szerint "azt gondolja, és azt reméli, hogy a hatóság nem fogja így gondolni, és a hídon megindulhat a forgalom"

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.