BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Február 18. után több millióan maradhatnak TV-adás nélkül az USA-ban

Az Egyesült Államokban több mint 20 millió háztartásban csak egy antennával veszik a TV-adást. A digitális átállás a finishez közeledik, a lakosság nagy része viszont továbbra sincs tudatában annak, mint jelent ez.

A digitális átállás az utolsó szakaszába érkezett a tengerentúlon: február 18-át követően kizárólag digitális formában sugároznak majd a televíziók. Ennek következményeit és a felkészülés lehetőségeit hónapok óta ismertetik a lakossággal, amely azonban továbbra sem egészen érti, mi fog történni – tudósít a New York Times.

A Consumers Union felmérése szerint bár a lakosság 90 százaléka tud a digitális átállásról, 25 százalékuk azt hiszi, hogy február közepére valamilyen műholdas- vagy kábeltévé szolgáltatásra kell előfizetnie. 41 százalékuk pedig azt hiszi, hogy a háztartásban található minden televízióhoz set-top boxot kell csatlakoztatni, akkor is, ha műhold vagy kábel segítségével érkezik hozzá az adás.

Mint hogy körülbelül 20 millió amerikai család egyszerű antennával fogja a TV-adásokat és mintegy 15 millió háztartásban található legalább egy, antennával üzemelő TV, vélhetően millióan kapnak majd sokkot február 18 után. Az átállás következtében analóg-digitális konvertert kell csatlakoztatni a készülékekhez vagy előfizetni egy kábeles, illetve műholdas szolgáltatásra. Az antennák – legyenek akár a tetőn vagy a TV tetején – önmagukban nem működnek majd.

Az illetékesek attól félnek, hogy a szociálisan sérülékeny rétegek (idősek, szegények, angolul nem beszélők) fogják elsősorban megszenvedni az átállást. Mivel az analóg-digitális konverterek legolcsóbb modelljei 50 dollárba kerülnek, a hatóság 40 dolláros utalványokat állított ki anyagi segítségképpen. 40 millió ilyen kupont bocsátottak ki, de eddig csak 16 milliót váltottak be. A számítások szerint 35 millió készülék sötétül el február 18 után.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.