BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

GDP-adat: csak a mezőgazdaság volt formában

Az előzetes adatoknak megfelelően Magyarország bruttó hazai terméke 2008 III. negyedévében 0,8%-kal, a naptári hatás kiszűrésével 0,7%-kal növekedett - közölte a KSH.

Az árutermelő ágazatok (mezőgazdaság, ipar és építőipar) hozzáadott értéke a nemzetgazdasági átlagnál erőteljesebben, 6,1%-kal nőtt. Ezt a mezőgazdaság hozzáadott értékének kiemelkedő, 50,8%-os növekedése alapozta meg. A mezőgazdasági termelés ilyen mértékű bővülését az elmúlt év alacsony szintje és a növénytermelés ez évi kedvező eredményei okozták.

Az ipari teljesítmény, a korábbi bővülés után, öszszességében 2,2%-kal csökkent, főképp a feldolgozóipar 3,2%-os visszaesése miatt. A feldolgozóiparon belül a járműgyártás növekedett a legdinamikusabban, míg jelentősebb visszaesés a textilipar és a villamos-, gép-, műszergyártás területén mutatkozott, elsősorban az export további mérséklődése következtében.

Az építőipar hozzáadott értéke a második negyedévhez hasonlóan, 5,0%-kal maradt el az egy évvel korábbi negyedév adatától. A szolgáltatások bruttó hozzáadott értéke 2008 III. negyedévében összességében 1,5%-kal maradt el az előző év azonos időszakától.

A szolgáltatások közül teljesítménynövekedés egyedül a tavaly visszaesést produkáló közigazgatás, oktatás, egészségügyi, szociális ellátás területén mutatkozott (1,6%). A szállítás, raktározás, posta és távközlés hozzáadott értéke mérsékelten, 0,6%-kal maradt el a 2007 III. negyedévi szinttől.

A szállítás visszaesése elsősorban a kül- és belkereskedelmi forgalom további mérséklődésének tudható be. A pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás nemzetgazdasági ág teljesítménye 2008. III. negyedévére 3%-kal, a kereskedelem, szálláshely-szolgáltatás és vendéglátás teljesítménye pedig összességében 2,1%-kal csökkent, melyben tükröződik a kiskereskedelmi forgalom további visszaesése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.