Ennek keretében a teljesítési bankgarancia mértéke az építési összeg 20 százalékáról 10-re csökkenhet – mondta Szilágyi András beruházási vezérigazgató-helyettes a cég tegnapi évértékelő sajtótájékoztatóján. Könnyítésnek szánják azt is, hogy a kivitelezést követő hároméves garanciális időszakban a korábbi 20 helyett 10 százalékos jótállási, az ezt követő két évben pedig 10 helyett 5 százalékos szavatossági bankgaranciát kelljen nyújtania a tenderen nyertes vállalkozónak a szerződéses árra.
Szilágyi András kitért arra, hogy az EU-s finanszírozású építési-kivitelezési munkáknál már a válság előtt is számos cégnek gondot okozott az utófinanszírozás rendszere, hiszen emiatt a kivitelezők előfinanszírozásra kényszerültek. A válság ezt a problémát elmélyítette, ami különösen a hazai kis- és közepes vállalkozásokat érinti hátrányosan. Éppen ezért a cég azt szeretné elérni, hogy a Közlekedés operatív program keretében megvalósuló beruházásoknál a most adható 10 százalékos előleg megemelkedjen. A NIF Zrt. a kivitelezői biztosítékok könnyítése érdekében banki nagyfinanszírozókkal is előrehaladott tárgyalásokat folytat.
Az idei évről szólva a vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a NIF közel 80 kilométer gyorsforgalmi utat, 41 kilométer közutat és 46 kilométer vasúti beruházást adott át, ezek összértéke meghaladta a 363 milliárd forintot, ami az összes magyarországi beruházás 8-8,5 százaléka. Jövőre összesen mintegy 800 milliárd forint értékű infrastruktúra-beruházást indítanak. Az ideinél kevesebb autópályát adnak át 2009-ben, viszont lényegesen több beruházás elindítását kezdik meg. Közöttük említette a M43-as Makó–országhatár szakaszát és az M0-s déli szektorának bővítését. A legnagyobb projekt az M3-as Nyíregyháza–Vásárosnamény közötti szakasza, ennek azonban csak az előkészítését végzik, mivel PPP konstrukcióban épül.
A jövőre induló közúti beruházások jelentős része európai uniós támogatásból valósul meg, jellemzően ilyenek a főutak 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő megerősítését célzó projektek. Megkezdődik 21 elkerülő út építése is, közöttük a gyöngyösi második ütem vagy Villány régóta szorgalmazott elkerülője. Országszerte több híd és közlekedési csomópont átépítését is megrendeli a társaság.
Az idén összesen 65 milliárd forintból 46 kilométeren valósított meg vasúti fejlesztést a társaság, jövőre 74 kilométer megújult szakaszt adnak át, és elindítják 187 kilométer vasúti pálya átépítését, villamosítását, biztonságo
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.