Akár már március végére létre jöhet a megállapodás, miután a két fél között egyre kevesebb a nézetkülönbség - véli Ahn Ho-Young, az ázsiai ország kereskedelmi miniszterhelyettese.
A még leginkább vitatott terület a személygépkocsi-kereskedelem: az európai autógyártók szeretnék elérni, hogy Dél-Korea csökkentse a vámot és a szigorúbb hazai előírások helyett a nemzetközi technikai szabványokat alkalmazza termékeikre. Az Európai Unió és Dél-Korea között tavaly május óta folynak ezek a tárgyalások. Kétoldalú forgalmuk 90 milliárd dollárt tett ki 2007-ben.
Ezzel Dél-Korea Kína után az EU második legnagyobb kereskedelmi partnere lett, miközben az európai integráció a legnagyobb befektető az ázsiai országban. Szöul hasonló kereskedelmi megállapodásra törekszik Chilével, Szingapúrral és az Európai Szabadkereskedelmi Társulással is, az Egyesült Államokkal 2007-ben aláírt szabadkereskedelmi egyezmény pedig a két ország törvényhozásának ratifikációjára vár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.