Az 1986-ban létrehozott és 2007-ben leleplezett együttműködésben – amely a kőolajnak a konténerhajók és a szárazföld közötti továbbítását szolgáló víz alatti csövek piacát szabályozta – hat iparvállalat vett részt. Közülük a kartellt „feldobó” japán Yokohama büntetését teljes mértékben elengedte Neelie Kroes versenyügyi biztos, míg a hatóságokkal a nyomozás során együttműködő olasz Manuli 30 százalékos engedményt kapott, és így mindössze 4,9 millió eurót kell fizetnie.
A kartellt irányító japán Bridgestone és az olasz–amerikai Parker ITR esetében viszont különös szigorral járt el Brüszszel: előbbi cég 58,5, utóbbi 25,6 millió eurót köteles fizetni. A francia–svéd Trelleborg 24,5, a brit–német Dunlop Oil & Marine/Continental 18 millió euróval kénytelen levezekelni, hogy két évtizeden át egyeztette versenytársaival a csövek árát, elosztotta a piacokat, és megosztott különböző piaci információkat. Az érintett cégek persze nem lehetnek biztosak a számla végösszegében, hiszen a kartell miatt veszteséget szenvedett cégek vagy magánszemélyek kártérítési pereket indíthatnak ellenük a tagállamok bíróságainál.
A csőkartell tagjaira kiszabott büntetés – amelyet azok az Európai Bíróságnál megtámadhatnak – nem tartozik az unió történetének legnagyobb összegű versenyfelügyeleti bírságai közé. Ugyanakkor a 2007 májusában indult nyomozás során először éltek az Európai Bizottság szakemberei azzal a lehetőséggel, hogy egyes üzleti vezetők magánlakásait is átvizsgálhatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.