Csiki-Bege Lajos elmondta: azért választották a csődvédelem eszközét - melynek során a finanszírozók legalább kétharmadának és a cégnek közösen kell rendeznie a követelések kérdését -, mert jelenleg "egyik finanszírozó a másiktól fél", mindenki a saját követelését próbálja meg érvényesíteni, akár a másik számára kedvezőtlen lépésekkel is.
Az autókereskedelem mellett az ingatlanpiac és az egészségügyi szolgáltatások területén aktív cégcsoport likviditási helyzetének megroppanása a hitelek fedezetéül szolgáló autók áresése, valamint a devizahiteleket megdrágító forintgyengülés miatt következett be - mondta el Csiki-Bege Lajos.
Az üzletember bizakodásának adott hangot, hogy a csődvédelem keretében rendelkezésre álló harminc napon belül sikerül megállapodni a finanszírozókkal. Egyúttal emlékeztetett arra, hogy a csődvédelem jogintézménye nem azonos a csőddel, valamint hogy a mintegy kétszáz főt foglalkoztató cég működése ebben az időszakban is zavartalanul folytatódik.
A cégvezető rámutatott, hogy a jelenlegi piaci helyzetben az értékesítés árrése az autók megvásárlására felvett hitel kamatait sem fedezi a kereskedőházak számára. Úgy vélte, hogy az autópiac kilátásai meglehetősen borúsak Magyarországon, ezért olyan állami ösztönzőprogramot szorgalmazott, amely fellendíti a mintegy negyvenezer főnek munkát adó szektort.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.