A franciák ezer eurós kedvezményt kapnak, ha legalább tízéves gépkocsijukat leadva olyan új autót vesznek, amelynek széndioxid-kibocsátása kevesebb 160 grammnál kilométerenként. A Le Monde című napilap csütörtökön közölt riportja szerint az intézkedés hatására márciusban több mint 8 százalékkal növekedett az új autók eladása, és a növekedés 30-40 százaléka egyértelműen a roncsprémiumnak köszönhető.
A gépkocsik szétszereléssel foglalkozó, ötven céget tömörítő Caréo kollektíva vezetője, Bertrand Lavilleon a lapnak elmondta: háromszorosára növekedett a munkájuk, és a következő hónapokban négyszeres, sőt ötszörös növekedésre számítanak. A mennyiség növekedésével azonban csökkent a fémhulladék felvásárlási ára: tavaly májusban a zúzdák tonnánként még 300 eurót, most már csak 40 eurót fizetnek.
Ráadásul a tízévesnél régebbi gépkocsik nem is jelentenek igazán jó üzletet a feldolgozóknak, akik nagyobb forgalmat bonyolíthatnak le fiatalabb, balesetben totálkárossá lett gépkocsikból származó hulladék eladásából. A roncsprémiumos járműveket a szétszerelőknek eddig 80 euróért kellett átvenniük, de a kezelési és szállítási költséggel megközelítőleg 210 eurót kell egy autóért kifizetniük. A zúzda viszont nekik már csak 40 eurót ad járművenként.
A szétszerelők a lap szerint hiába próbáltak tárgyalni az autógyártókkal- és forgalmazókkal tarthatatlan helyzetükről, azok úgy gondolják, hogy a korábbi években a szétszerelők, illetve a zúzdák eléggé megszedhették magukat a fémhulladék magas árából. A márciusban meghirdetett tíznapos sztrájkjuknak köszönhetően azonban áprilistól a forgalmazók 80 euróról 30 euróra csökkentették a szétszerelőknek a roncsprémiumos járművek átvételi árát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.