BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autógyártás és más iparágak: Mikor válnak el a közös utak?

Valaha elválnak-e a járműipar útjai az energia, illetve a kőolaipartól - tette fel a kérdést a Világgazdaság "Klímaváltozás az autógyártásban" című konferencián Róna Péter professzor, a konferencia levezetője.

A Mol szakértője Ilinyi János erre így felelt: a kőolajiparág a kiszolgálója a járműiparnak, így tehát "követő szerepet játszik", eddig viszont bármit kért a környezetvédelem érdekében a járműipar, teljesíteni tudták ezeket a kéréseket. 2050-ben a mostani készlet bizonyára lecsökken, de lehet, hogy elfogy, így elengedhetetlen az újabb mezők felkutatása.

Simonyi László a Trigone Electronica igazgatója szerint, az a fő kérdés, hogyan tudjuk magunkat ezektől az energiahordozóktól függetleníteni, az alternatív energiahordozók elterjedését elősegítve. Véleménye szerint, kevesebb fogyasztás, környezettudatosság, bioenergetikai alapanyagok, alternatív eszközök sokasága kell ugyanis a kőolajiparágtól való leváláshoz. 

A foszilis és az alternatív energia most még együtt van jelen. A teljesen zöld (zéró emissziós) autó jelenleg fikció, hiába divatos az amerikából származó kifejezés - mondta a költségcsökkentéssel és a zöldenergiával kapcsolatban Palkovics László akadémikus, egyetemi tanár.

Az más kérdés, ki szeret olyan járműgyártást finanszírozni, amely megjelenésére még igen sokat kell várni, sőt sikeressége,hatékonysága még nem is teljesen ismert - hangsúlyozta Ilinyi János. Hozzátette: a legjobban az elektronikai fejlesztésekkel kell vigyázni", a  zöldautó mellett legalább ilyen fontos e téren is az innováció.

Simonyi Sándor véleménye szerint, fontos szerepe van az államnak abban, hogy a vevőket tegye érdekelté, hogy lényeges legyen számukra a hibrid választása, a hagyományossal szemben.

Ami a további magyarországi lehetőségeket illeti, nem minden esetben olcsóbb a kínai gyártás, hiszen az olcsó nem mindig jobb, sőt az utaztatási költségek igen megdrágíthatják az autóiparból származó termékek piacra juttatását - mondta Palkovics László. Éppen ezért a kecskeméti Mercedes-beruházás igen nagy mérföldkőnek számít majd a magyar autóipari életben.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.