A Pew Research közvélemény-kutató intézet társadalmi és demográfiai trendkutató központjának megállapításai szerint erős mozgás tapasztalható az amerikai állampolgárok szükséges és luxus árucikkekre vonatkozó értékítéletében – olvasható az ELTE Társadalomtudományi Karának hírlevelében.
A korábbi, 2006-os kutatáshoz viszonyítva 12 százalékkal csökkent, és 52 százalékra esett vissza azoknak az aránya, akik a televíziót szükséges háztartási eszköznek látják. Az elmúlt 35 évben ez az egyik legalacsonyabb arány, amit a tévével kapcsolatban tapasztaltak.
Három év alatt, 17 százalékos csökkenés eredményeképpen 66 százalékra esett vissza azoknak az aránya, akik szerint a háztartásokban szükség van ruhaszárító-gépre. 16 százalékkal csökkent a légkondicionálót favorizálok aránya, ma már csak a megkérdezettek mintegy fele tartja szükségesnek. Mintegy 10 százalékos csökkenés eredményeképpen a megkérdezettek körülbelül ötöde érzi fontosnak, hogy háztartása mosogatógéppel és kábeltévével legyen ellátva.
A korábbi lekérdezések eredményeihez viszonyítva a legnagyobb mértékben a mikrohullámú sütőre vonatkozó percepció változott. 2006-ban a megkérdezettek 68 százaléka tartotta szükséges eszköznek, de az azóta eltelt években 21 százalékkal visszaesett a népszerűsége. Ma már az amerikaiak kevesebb, mint fele, mintegy 47 százaléka tartja nélkülözhetetlennek eszköznek a mikrót.
A takarékossági megfontolások mellett egy másik jelenség is tapasztalható, ami megosztja az állampolgárok háztartási eszközökkel kapcsolatos attitűdjét. Ahogy az újabb technikai eszközök megjelennek, és általánossá válnak, úgy ezek is egyre több amerikai állampolgár életében „kérnek” helyet maguknak. Legjellemzőbb példa erre a mobiltelefon. Bár a megkérdezettek csak közel fele érzi nélkülözhetetlen, de ezek aránya nem változott az elmúlt években. Az asztali számítógépet a megkérdezettek fele, a szélessávú internetet harmada tartja szükségesnek. A visszaesés mindkét eszköz esetében alig 1-2 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.