BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még kevesebben mennek vásárolni - Tovább esik a kiskereskedelmi forgalom

A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009. márciusban 3,6%-kal, az első negyedévben 3,2%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest.

A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a kiskereskedelmi eladások volumene 0,6%-kal maradt el az előző havitól. Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2009 I. negyedévében 1519 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből márciusban 561 milliárd forint értékű forgalom realizálódott. Az első negyedévben a kiskereskedelmi eladások 47%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 15%-a az üzemanyag-, 13%-a a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus részesedése 25% volt.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek az első negyedévben 2,6%-kal, márciusban 3,6%-kal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. (Az élelmiszerüzletek forgalma a kiigazítatlan adatok szerint 2009 márciusában 8%-kal csökkent a 2008. márciusihoz képest.

A kiigazított és kiigazítatlan indexek közötti nagyobb különbséget az okozta, hogy a húsvéti bevásárlások 2009-ben áprilisra, 2008-ban márciusra estek.) 2009. márciusban az eladások jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) változatlan áras forgalma 4,0%-kal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,3%-kal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem márciusi forgalmának volumene 0,6%-kal maradt el a februáritól.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.