BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A csoki-puncs-vanília egyeduralma már a múltté

Igazi ínyencekké kezdünk válni fagylaltfogyasztásban, a tradícionális ízek közül a csokoládé változatlanul tartja magát, de egyre több új íz jelenik meg a kedvencek között, mint például a habcsókos jégkrém vagy a fenyőmagos carapino fagylalt.

A prémium jégkrémjeiről ismert Häagen-Dazs felmérése szerint az ár kevésbé számít kedvenc jégkrémünk megvásárlásakor. A válaszadók körében a legfontosabb választási szempont az íz, a termék ára pedig csak az ötödik helyen szerepel. A nők jobban szeretik az összetettebb ízkompozíciókat.

A prémium jégkrémeket gyártó Häagen-Dazs internetes felmérése szerint az emberek ma már jellemzően évszaktól függetlenül fogyasztanak jeges édességet, igaz, hogy a tölcséres fagylaltokat télen továbbra sem vásárolják. Úgy tűnik, a kánikulában továbbra is kedvenc édességünk marad a jégkrém és a fagylalt, ezzel együtt egyre magasabb minőségi követelményeket támasztunk a termékekkel kapcsolatban, illetve nyitottak vagyunk az új ízekre, a vanília-csoki-puncs egyeduralma már a múlté.

A válaszolók 52 %-a említi kedvenc ízei között a csokoládét, de ezen belül is -köszönhetően a rendkívül széles választéknak- megkülönböztetik favoritjukat duplacsokis, csokidarabos, csokiöntetes vagy étcsokis néven.

A gyümölcsös és tejes ízek rajongótábora hasonló méretű, a válaszadók fele nem tesz különbséget a két típus között, de megfigyelhető, hogy nálunk viszonylag újnak számító ízeket is említenek a fogyasztók kedvencükként, a válaszok között nem egyszer felbukkant az erdei gyümölcsös, túrótorta, makadámia dió, sztracsatella, sőt a fenyőmagos carapino is. 

A megkérdezett fogyasztók 81 %-a a gyümölccsel, sütidarabokkal dúsított fagylaltok mellett tette le voksát, úgy tűnik, ebben is hozzászoktunk a széles választékhoz. Jellemző, hogy az egynemű fagylaltok inkább a férfiak körében népszerűek, a nők ellenben azt szeretik, ha a jégkrém összetettebb kompozíció, és sütidarabok, gyümölcs, mogyoró, habcsókmorzsa, öntet is gazdagítja.

A válság nem érezteti hatását a jeges édességek fogyasztásában a megkérdezettek körében, 51 %-uk ugyanannyi jégkrémet, fagylaltot vásárol, mint a korábbi években, ezzel együtt az otthoni fagylaltkészítés eltűnőben van, mindössze 13 % jelezte, hogy maga is készít fagylaltot vagy más jeges édességet.

A jégkrém vásárlásnál a legfontosabb szempont szinte egységesen -a válaszadók 87 %-a számára-  az íz, ezt követi az állag és a felhasznált alapanyagok, majd a szín, és csak ezután vesszük figyelembe az árat, mint választási szempontot. Ez egybevág a Häagen-Dazs azon tapasztalatával, miszerint a prémium kategóriás fagylaltok forgalmában nem érzékelhető a válság hatása, ezek fogyasztói márkahűek és kevésbé árérzékenyek.

A legtöbbeknek -85 %-nak- számít, hogy milyen alapanyagokból készült a jégkrém, ezzel együtt a válaszadók 40 %-a megbízik a gyártókban, és úgy véli, a jó minőségű, márkás jégkrémek a felhasznált alapanyagok tekintetében is megbízhatóak, és csupán harmaduk olvassa el a termék címkéjén az összetevők listáját.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.