A prémium jégkrémjeiről ismert Häagen-Dazs felmérése szerint az ár kevésbé számít kedvenc jégkrémünk megvásárlásakor. A válaszadók körében a legfontosabb választási szempont az íz, a termék ára pedig csak az ötödik helyen szerepel. A nők jobban szeretik az összetettebb ízkompozíciókat.
A prémium jégkrémeket gyártó Häagen-Dazs internetes felmérése szerint az emberek ma már jellemzően évszaktól függetlenül fogyasztanak jeges édességet, igaz, hogy a tölcséres fagylaltokat télen továbbra sem vásárolják. Úgy tűnik, a kánikulában továbbra is kedvenc édességünk marad a jégkrém és a fagylalt, ezzel együtt egyre magasabb minőségi követelményeket támasztunk a termékekkel kapcsolatban, illetve nyitottak vagyunk az új ízekre, a vanília-csoki-puncs egyeduralma már a múlté.
A válaszolók 52 %-a említi kedvenc ízei között a csokoládét, de ezen belül is -köszönhetően a rendkívül széles választéknak- megkülönböztetik favoritjukat duplacsokis, csokidarabos, csokiöntetes vagy étcsokis néven.
A gyümölcsös és tejes ízek rajongótábora hasonló méretű, a válaszadók fele nem tesz különbséget a két típus között, de megfigyelhető, hogy nálunk viszonylag újnak számító ízeket is említenek a fogyasztók kedvencükként, a válaszok között nem egyszer felbukkant az erdei gyümölcsös, túrótorta, makadámia dió, sztracsatella, sőt a fenyőmagos carapino is.
A megkérdezett fogyasztók 81 %-a a gyümölccsel, sütidarabokkal dúsított fagylaltok mellett tette le voksát, úgy tűnik, ebben is hozzászoktunk a széles választékhoz. Jellemző, hogy az egynemű fagylaltok inkább a férfiak körében népszerűek, a nők ellenben azt szeretik, ha a jégkrém összetettebb kompozíció, és sütidarabok, gyümölcs, mogyoró, habcsókmorzsa, öntet is gazdagítja.
A válság nem érezteti hatását a jeges édességek fogyasztásában a megkérdezettek körében, 51 %-uk ugyanannyi jégkrémet, fagylaltot vásárol, mint a korábbi években, ezzel együtt az otthoni fagylaltkészítés eltűnőben van, mindössze 13 % jelezte, hogy maga is készít fagylaltot vagy más jeges édességet.
A jégkrém vásárlásnál a legfontosabb szempont szinte egységesen -a válaszadók 87 %-a számára- az íz, ezt követi az állag és a felhasznált alapanyagok, majd a szín, és csak ezután vesszük figyelembe az árat, mint választási szempontot. Ez egybevág a Häagen-Dazs azon tapasztalatával, miszerint a prémium kategóriás fagylaltok forgalmában nem érzékelhető a válság hatása, ezek fogyasztói márkahűek és kevésbé árérzékenyek.
A legtöbbeknek -85 %-nak- számít, hogy milyen alapanyagokból készült a jégkrém, ezzel együtt a válaszadók 40 %-a megbízik a gyártókban, és úgy véli, a jó minőségű, márkás jégkrémek a felhasznált alapanyagok tekintetében is megbízhatóak, és csupán harmaduk olvassa el a termék címkéjén az összetevők listáját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.