A WPP csoport által több mint 5 700 fő megkérdezésével készített felmérés eredményei szerint a hét ország válaszadói egyetértettek abban, hogy a magasabb ár ellenére is megéri környezetbarát terméket vásárolni. Többségük egyúttal jelezte, hogy terveik szerint jövőre az ideinél többet költene majd az ilyen árucikkekre - olvasható az ELTE TTK hírlevelében.
A felmérés szerint Kína, India és Brazília lakosai azok, akik a leginkább hajlanak az efféle többletkiadások felé. A kínai és brazíliai fogyasztók 73, az indiaiak 78 százaléka mondta, hogy 2010-ben növelni fogja az általa környezetbarátnak tekintett termékre fordított kiadásait. Ugyanakkor, míg a brazil válaszadóknak 38 százaléka mondta, hogy legkevesebb harmadával növelné zöld ráfordítását, addig a brit megkérdezetteknek csak 8 százaléka tervez ilyen nagymértékű változtatást vásárlásaiban.
A kutatás adatai szerint jelentős különbségek is felfedezhetők a nemzeti attitűdök között. A brit, francia és brazil válaszadók például úgy vélik, hogy országuk környezeti állapotának megóvása rossz irányba halad. Velük szemben viszont az amerikai, német, kínai és indiai állampolgárok bizakodóak saját hazájukat illetően, és úgy vélik, a nemzeti politika jó irányba tereli a környezetvédelmet.
A felmérés kitért a zöld kommunikáció kérdéskörére is. Megállapításaik szerint mind a hét vizsgált országban a televízió és az internet számít az elsődleges, a tudományos kutatók és zöld aktivisták pedig a leghitelesebb információforrásnak környezetvédelmi kérdésekben. Eltérőek viszont a vélemények abban, hogy mely források azok, amelyek a legnagyobb befolyásoló erővel bírnak, ha zöld vásárlásról van szó.
A válaszadók többsége szerint napjainkban rendkívül fontos, hogy a nemzeti és nemzetközi vállalkozások környezetbarát attitűdöt valljanak. Az összes megkérdezett 77 százaléka értett egyet az állítással, de ebben a kérdésben is az ázsiai régió válaszadói bizonyultak a környezettudatosabbnak. Az indiaiak 87, a kínaiak 98 százaléka vélte úgy, hogy a vásárlási döntések során rendkívül fontos szempont, hogy a terméket kínáló cégnek milyen a zöld hírneve.
A megkérdezettek véleménye szerint egy cég leginkább azzal tudja környezetvédelmi elkötelezettségét bizonyítani, ha csökkenti üzleti és gyártási folyamatainak környezetterhelését, valamint redukálja a termékeiben található káros anyagok mennyiségét. A felmérés szerint a fogyasztók elvárják továbbá, hogy a társadalom iránt felelős vállalat energiahatékonyan működjön, hasznosítson újra, csökkentse a felesleges csomagolást és támogassa a zöld innovációt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.