Ezek szerint január és június között 22,8 százalékkal több járművet adtak el a német autókereskedők, mint 2008 első öt hónapjában. Ez összesen 4,7 százalékkal magasabb árbevételt eredményezett nekik.
A német autógyárak bevétele azonban ugyanebben az időszakban egyharmadával csökkent, mivel a roncsprémium elsősorban a külföldi márkák iránti keresletet élénkítette. Ennek az a magyarázata, hogy a német gyárak elsősorban nagyobb, drágább és többet fogyasztó kocsikat állítanak elő, a vevők viszont a válság idején (és részben klímavédelmi megfontolásokból is) inkább a kisebb, olcsóbb, kevesebbet fogyasztó modelleket keresik – tudósít a Neue Zürcher Zeitung.
A hivatalos nevén környezeti prémiumnak nevezett roncsautó-prémiumot januárban vezették be Németországban. Ennek keretében a bezúzásra átadott, legalább 9 éves autók után 2500 eurós támogatást kaptak az új autót vásárlók.
A kezdeményezés első pillantásra óriási siker volt: az erre elkülönített 1,5 milliárd eurós (600 ezer járműre szóló) keretet a hatalmas érdeklődés miatt 5 milliárdra kellett emelni, s az újautó-eladások látványosan megugrottak. A programról készített elemzések azonban több visszásságot mutattak ki.
Klaus Zimmermann, a berlini DIW gazdaságkutató intézet vezetője elhibázottnak tartja, hogy a selejtezés feltételei között nem kaptak nagyobb súlyt a környezetvédelmi szempontok. Szerinte például a programban ki kellett volna kötni, hogy a különlegesen szigorú károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelő, legkorszerűbb motorokkal felszerelt cserejárművek beszerzése ellenében jár a támogatás. A lazább követelmények miatt fordulhatott elő, hogy az akció nyomán például a legnagyobb arányú forgalomnövekedést a Lada tudta elérni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.