A költségvetés visszavonását és egy új szerkezetű büdzsé elkészítését ezért sem tartom ördögtől valónak - nyilatkozta a Népszabadságnak Heim Péter közgazdász.
Példaként említette, hogy az önkormányzatoktól elvont pénz nem jelent semmit, ha eladósodnak a helyhatóságok, de a közösségi közlekedésből sem lehet érdemi reform nélkül kivonni jelentős összegeket - a BKV és a MÁV helyzetének rendezésére szerinte együttesen 250 milliárd forintra lenne szükség, a reformot pedig több év alatt lehetne véghezvinni.
Összességében az elemző szerint - a közlekedési vállalatokon kívül a jegybank és a fejlesztési bank várható veszteségét, továbbá a tervezettnél alacsonyabb áfabevételeket is figyelembe véve - jövőre mintegy félezermilliárd forinttal kellene konszolidálni a rendszert, miközben csak 300 milliárd van a tartalékban.
"Nem tartható a 3,8 százalékos hiánycél, ezt mindenki tudja" - hangsúlyozta Heim Péter, aki szerint 2010 végére a konszolidáció, a tartalékok nullázása mellett is 4,5-5 százalékos hiány várható - de szerinte ez egyáltalán nem baj, "legalább végre tiszta képet kapunk". A rendszer megtisztítása esetén pedig szerinte az IMF is el fogja fogadni a magasabb hiányt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.