Maros Sefcovic oktatási biztos szerint ezért több és hatékonyabb beruházásra van szükség az oktatás és a képzés területén; a felsőoktatás esetében diákonként 10 ezer euróval nagyobb kiadással érné csak el az EU az Egyesült Államokat.
A 2000-ben megfogalmazott lisszaboni stratégia öt referenciaértéket tűzött ki az oktatásban, amelyből négyet aligha sikerül elérni jövőre. Teljesíteni egyedül azt a referenciaértéket sikerült, amely a matematika, a természettudományok és a műszaki tudományok területén végző hallgatók számának növelésére vonatkozik.
Három referenciaértéket – a felnőtt népesség részvétele az egész életen át tartó tanulásban, az iskolából kimaradók arányának csökkentése, illetve a középfokú végzettséget szerző fiatalok számának növelése – a javulás ellenére sem sikerült elérni. Egy referenciaérték esetében pedig még romlott is a helyzet 2000 óta: a 15 évesek szövegértési teljesítménye hanyatlott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.