A nemzetközi áruszállítás volumene 13, a belföldié 11 százalékkal esett vissza. Az áruszállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye mindkét viszonylatban 6 százalékkal csökkent.
A szállított áruk tömege és az árutonna-kilométerben mért szállítási teljesítmények éves szinten valamennyi szállítási alágazatban csökkentek, ugyanakkor a tavalyi utolsó negyedévben a közúti és a csővezetékes ágazatban meghaladták az egy évvel korábbit.
Az árutömeg 76 százalékát közúton, 14 százalékát vasúton szállították. Az árutonna-kilométerben mért 50,1 milliárdos összteljesítmény legnagyobb hányadát - 70 százalékát - kitevő közúti áruszállítás 11 százalékkal maradt el a 2008-as szinttől, míg az együttesen 14 százalékot kitevő csővezetékes és belvízi szállításban 7, illetve 19 százalékos csökkenés mutatkozott.
A közúti áruszállítás alacsonyabb volumene a belföldi szállítás 13 százalékos visszaesésére vezethető vissza, mivel nemzetközi viszonylatban 5 százalékkal nagyobb tömegű árut szállítottak, mint 2008-ban.
Belföldi viszonylatban az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 7 százalékkal csökkent, nemzetközi relációban viszont 2 százalékos növekedés mutatkozott.
A vasúti áruszállítás forgalma 18, összteljesítménye pedig 22 százalékkal csökkent az előző évhez képest. 2009-ben a belföldi vasúti szállítás volumene 11 százalékkal nőtt ugyan, de teljesítménye 3 százalékkal csökkent. A nemzetközi szállítási volumen és teljesítmény 26, illetve 25 százalékos visszaesés mutatott.
A belvízi áruszállításban a magyar lobogó alatt hajózó járművek részesedése az összes szállított áruból 11, az összteljesítményből 10 százalék. A légi áruszállításban Budapest-Ferihegy repülőtér összes áruforgalma 54,4 ezer tonna volt, 13 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
A helyközi személyszállításban mind az utasforgalom, mind az utaskilométerben mért teljesítmény 5 százalékkal csökkent. A belföldi távolsági személyszállítás terén - a szállított utasok számát tekintve - az autóbusz-forgalom 77 százalékos súlya a meghatározó. A nemzetközi szállításban 59 százalékos részesedésével a légi közlekedésé a vezető szerep, a vasút 26, az autóbusz 15 százalékos hányadot képvisel.
A helyi személyszállításban az utasok száma 5, az utaskilométerben mért teljesítménye pedig 6 százalékkal csökkent az előző évihez képest.
Budapest-Ferihegy repülőtér 68 országgal lebonyolított utasforgalma 8,1 millió fő volt, ez 4 százalékos csökkenést jelent 2008-hoz képest. Ezt az utasforgalmat a repülőtér összesen 110 ezer, az előző évinél 7 százalékkal kevesebb járattal realizálta.
2009. december 31-én a közúti gépjárművek állománya 3,6 millió volt, ebből 3 millió személygépkocsi. Tavaly több járművet vontak ki a forgalomból, mint amennyit üzembe helyeztek, legutóbb 11 éve csökkent a gépjárművek száma. A 2009-ben az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 76 ezer volt, 57 százalékkal kevesebb, mint az előző évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.