BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar cégek több mint 40 százaléka nem tervez béremelést

A magyarországi vállalatok 45 százaléka tavaly sem emelt bért, és 43 százalékuk idén sem tervezi, ugyanakkor az idén bérfejlesztést végrehajtani szándékozók között is jelentős a szórás - derül ki a DGS Global Research és az Ernst and Young közös felméréséből.

Az idén bérfejlesztést tervező cégek között is jelentős a szórás, hiszen egyaránt előfordul 1 százalék alatti tervezett emelés is, de vannak olyan munkáltatók is, amelyek 10 százalék feletti bérfejlesztésről gondolkodnak. "A bérolló tehát nyílik, és ehhez, illetve a bizonytalansághoz hozzájárulnak például a cafeteria terén megnyilvánuló szórások is" - mondta Dara Péter, a DGS ügyvezető igazgatója.

Hozzáfűzte: a béren kívüli juttatásokat cafeteria keretében nyújtó cégek között ugyanis 2009-ben óriási különbségek alakultak ki. Volt olyan vállalkozás, amely mindössze 9 ezer forint/év/fő mértékben biztosított cafeteria keretet, addig akadt olyan is, amely 1 millió forint/év/fő összegű béren kívüli juttatási csomagot nyújtott minden munkavállalójának.

A nehéz gazdasági körülmények közepette sokan nemhogy nem emelték idén a bérszinteket, vagy befagyasztották, hanem csökkentették is azt - mondta Dara Péter. Az ügyvezető igazgató szerint emiatt több ágazatban akár jelentős bérkülönbségek keletkeztek.

A vállalatvezetők, a pénzügyi igazgatók és a HR menedzserek gondban vannak, hogy egyes munkakörökben milyen mértékű jövedelemcsomagot adjanak például az újonnan belépő munkavállalóknak - fűzte hozzá.

Az első félévi megalapozott vezetői döntéseket megkönnyítendő a DGS Global Research országos bérfelmérést indított, amelyben feltárja, hogy miként módosultak a magyarországi jövedelmi viszonyok az egyes konkrét munkakörökben vagy munkakör-csoportokban - közölte Dara Péter.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.