Kiderülhet, hogy irreálisan alacsony áron adták el két éve a Debreceni Járműjavítót. A 72 millió forintos árat az előző év 2,1 milliárdos forgalmához és 118 milliós nyereségéhez képest tartja alacsonynak Spaller Endre, a parlamenti MÁV-vizsgáló bizottság kormánypárti tagja, annak ellenére, hogy a gazdasági válság a járműjavítót is megviselte. Szerinte lehet, hogy ez a privatizáció is bekerül az elszámoltatási csomagba.
Spaller Endre feltételezi, hogy 2011-ben újból nyereségessé válhat a társaság. A debreceni Grampetnél erre vonatkozó – pontosabban semmilyen – kérdésünkre nem kívántak válaszolni. Tény viszont, hogy anyacégük valóban hatékony gazdálkodású, nem sokkal korábban ésszerűsített működésű társaságot szerzett meg két éve. A hatékonyságjavításnak köszönhetően 2005-től sorra futottak be a megrendelések: ro-la (kamionok szállítására alkalmas speciális vasúti kocsik) gyártására és összeszerelésére szóló megbízás, eltolható oldalfalú teherkocsik szerelése a hazai Dunavagon Kft.-nek, hegesztett vasúti alvázak gyártása a svájci Cattaneo vasúttársaságnak, szintén hegesztett felépítmények az osztrák Estet vasútnak, továbbá MÁV- és Mol-megrendelés.
Igaz, „becsúszott” egy kevésbé sikeres üzlet is. A társaságnak hatalmas tartozása keletkezett amiatt, hogy – szakmai körök szerint – anyagáron bevállalt egy garantáltan 800 millió forintos veszteséget produkáló, németországi megrendelést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.