BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elégedetlenek a kormánnyal, de az országgal nem

Magyarországon megtelepedett német vállalatok 83 százaléka megerősítette a Magyarország mellett hozott beruházási döntését, dacára annak, hogy számos területen még mindig nagyon komoly teendőket látnak az üzleti környezet javítása érdekében.

Pedig a cégvezetőknek csak 13 százaléka tartja jónak az Orbán-kormány tevékenységét (kielégítőnek 40,1, rossznak pedig 33,8), miközben az előző, Bajnai-kabinet lényegesen jobb minősítést kapott (41,5, 39, illetve 19,5 százalékot). Erősen megcsappant a Magyarországon működő német vállalatok bizalma az itteni jogbiztonságban, s továbbra is a legnagyobb problémának a korrupciót tartják. Ám mégis derűlátóbban ítélik meg az üzleti kilátásaikat, érezhetően csökkent körükben az adóterhekkel kapcsolatos elégedetlenség, s pozitívan látják a munkaerő-piaci körülményeket is.

Vizsgálták az állami környezetet (így a közigazgatás, az adók, a fejlesztési támogatások, a jogbiztonság, az átláthatóság vagy éppen a korrupció helyzetét), a munkaerőpiacot (költségek, termelékenység, szakképzettség, oktatási rendszer, szakképzett munkaerő rendelkezésre állása) s a piaci környezet alakulását (beszállítók, fizetési morál, piaci kereslet/kínálat).

Bár alapvetően valamennyi tényezőt lényegesnek tartják, az évek során viszonylag állandó rangsor alakult ki, amelyet a 2011-es felmérés is megerősített. E szerint a munkavállalói motiváció, a munkatermelékenység és a dolgozók képzettsége, a szakemberek rendelkezésre állása tartozik a legfontosabb tényezők közé, de kiemelt helyen szerepel a jogbiztonság, az adóterhek és az adórendszer is. Miközben egy sor területen elégedettek a befektetők, másban nem (lásd grafikon).

Összességében: az üzleti környezet színvonalát meghatározó tényezők minőségét most szinte kivétel nélkül minden válaszadó jobbnak értékelte, mint 2010-ben. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.