A távolsági közlekedés összefogásának kormány-előterjesztéséről a közeljövőben várható döntés, és január 1-jétől már az új szervezet foghatja össze a közlekedési cégeket - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Völner Pál, aki hozzátette: ez nemcsak egy szervezeti átalakítást, hanem új elszámoltatási és tarifarendszert is jelent majd.
A közlekedési holding kapcsán az infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta: ez a vasutat és a Volán társaságokat érintené, mert a BKV inkább "egy helyi közlekedési cég". Vagyis összességében a távolsági közlekedés az, ami ilyen keretek között összevonható.
Kiemelte: a holdingnak meg kell majd oldani, hogy ahol a vasúti közlekedés megfelelő színvonalon működik, alá kell rendelni a buszos közlekedést. Ahol ez nem megoldható, az nem jelenti azt, hogy megszűnnek a buszjáratok - az utasok érdekeit kell előtérbe helyezni. Elmondta azt is, hogy tervezik, az elővárosi közlekedésben modern motorvonatokat szerezzen be a MÁV; legalább nyolcvanat, ami növelné az utasok komfortérzetét.
Magyarországon ma nem éri meg autópályát építeni - hangoztatta az államtitkár, aki szerint a forgalmi adatok sem teszik szükségessé az autópálya-építést. Hibás az autópálya-beruházások PP konstrukciója is, mivel a magántőke biztosítója valamennyi költségét kiszámlázza az államnak.
Völner Pál elmondta, valamennyi megyeszékhelyet be kell kapcsolni az ország vérkeringésébe, de nem feltétlenül autópályákkal. A kormány hosszú távú fejlesztési tervében az a célkitűzés, hogy két órán belül elérhető legyen a főváros az ország különböző pontjairól. Biztosítani kell a megyeszékhelyek elérhetőségét is, majd a megyei jogú városokét, végül pedig azoknak a térségeknek a feltárását kell megkezdeni, amelyeknek ez gazdasági fellendülést hozhat.
A kormány tervei szerint a következő 16 évben ötszáz kilométer autópályát és ezer kilométer autóutat építenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.