Az MFB-Indikátor előző felméréshez mért növekedéséhez (5,1-ból 3,6 pont) elsősorban a vállalatok külső környezetének – makrogazdasági feltételek, piaci lehetőségek – javulása járult hozzá, miközben a cégek belső folyamataiban – finanszírozási helyzet, új beruházási
tervek – is pozitív fordulat ment végbe (1,5 ponttal járult hozzá az MFB-Indikátor növekedéséhez).
A vállalati külső és belső környezet megítélése között mért különbség számottevő csökkenése (2009 nyarán még közel 20 pont volt a differencia, amely most 1,3 pontra esett) egyre inkább azt jelzi, hogy a hazai vállalkozások helyzetének további javulásának a finanszírozási helyzet, valamint az akadozó beruházási tevékenység szabnak gátat.
A Makrogazdasági-index 50 ponthoz közeli eredménye jelzi, hogy a cégek megítélése alapján a hazai makrogazdasági környezet már nem akadályozza (igaz egyelőre nem is támogatja) a vállalati működést. Szintén fontos változás, hogy első alkalommal nem a Makrogazdasági-
index értéke a legalacsonyabb az MFB-Indikátor komponensei közül. Minimális mértékben emelkedett a Makrogazdasági- és Piac-index értéke közötti különbség, ami azt jelenti, hogy a makrogazdasági folyamatokban bekövetkezett javuló tendencia „beérett”, a vállalkozások túljutottak a válság mélypontján. Egyaránt javult a felmérésben szereplő vállalatok belföldi és külföldi piaci helyzete, kilátásai, ugyanakkor a külső piacok húzóerejének dominanciájára utal, hogy a két alindex közötti távolság több mint kétszeresére nőtt.
A Beruházás-index 4,4 pontos emelkedéséhez a következő 12 hónapra vonatkozó beruházási szándék számottevő erősödése, a vállalatok kapacitáskihasználtságénak növekedése, valamint a fejlesztési indokok között az exportpiacok bővülése és a (külső és belső) finanszírozási feltételek javulása járult hozzá.
A Finanszírozás-index értékének mérsékelt javulását elsősorban a külső források iránti igény megugrása idézte elő, amit a hitelfelvételi költségekben, kondíciókban bekövetkezett romlás, szigorodás ellensúlyozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.