Komoly felháborodást keltett a brit fővárosban az olimpia első napjaiban, hogy miközben helyi szurkolók százezrei nem jutottak belépőhöz a sporteseményeken többségén igencsak foghíjasak voltak a lelátók. Egyes becslések szerint a második napon például 60-70 ezer hely maradt üresen, ami azt jelenti, hogy a létesítmények kihasználtsága a 85 százalékot sem érte el.
Szakértők eleinte arra gyanakodtak, hogy a szponzorok meghívottjai maradtak otthon, a tikettek 13 százalékát ugyanis a támogatók között osztotta szét a szervezőbizottság (LOCOG), márpedig a céges vendégek a korábbi olimpiákon sem minden esetben mentek el a rendezvényekre. A szponzorok ugyanakkor cáfolták, hogy a számukra fenntartott helyek állnának üresen, amit erősíteni látszik, hogy Procter & Gamble például olimpikonok családjai között osztotta szét a belépők jelentős részét, míg a Coca Cola promócióiban használta fel a jegyeket, amelyek így a szurkolókhoz jutottak (azaz legrosszabb esetben is a feketepiacra kerültek ki).
Arról nem is beszélve, hogy a szponzori meghívottak részleges távolmaradása önmagában nem indokolna ilyen alacsony kihasználtsági mutatót, s mivel a helyi szurkolóknak fenntartott jegyeket (az összes belépő 75 százalékát) a britek elkapkodták, kizárásos alapon maradt a tikettek azon a 12 százaléka, amit a nemzeti olimpiai bizottságok kaptak meg, hogy a külföldi rajongóknak értékesítsék. A nemzetközi jegyeladásokkal kapcsolatos problémát a helyi lapok is hamar felismerték: a Mail on Sunday vasárnap arról számolt be, hogy számos külföldi olimpiai utaztató londoni egységében (így például a Magyar Olimpiai Bizottság hivatalos utazási irodájánál a Pegazus Sport Toursnál is) még százával lehet kapni jegyeket, sőt a lap egyik munkatársának sikerült is belépőt váltania egy kerékpár-versenyre a kitelepült francia jegyirodában.
Kamuti Balázs a Pegazus Sport Tours ügyvezetője a Világgazdaságnak elmondta: bár a több száz jegy a londoni játékok magyarországi jegyértékesítője esetében túlzás, valóban maradtak belépők a cégnél, s ezek egy részét a londoni irodában helyi szurkolók vásárolták meg. A cégvezető jelezte: hazánk összesen 18 ezer tikettet kapott az olimpiai eseményekre, amelynek több mint 90 százaléka már itthon elfogyott, így a társaság a brit fővárosban mindössze 1500-1600 jegyet vitt el, s ott ezek nagy részén is túladott. A szakember hozzátette: elsősorban a kiugróan drága belépőket kellett visszaküldeni a szervezőknek, az olcsóbbakat elkapkodták a szurkolók.
Kamuti Balázs egyben arra is rávilágított, mi okozta, hogy az első napokban valóban több száz hely állt üresen az olimpiai eseményeken. A külföldi forgalmazók ugyanis 48 órával az események előtt „visszatöltötték” az értékesítési rendszerbe azokat a belépőket, amit nem sikerült eladniuk, s ezzel elvileg elérhetővé tették azokat a brit rajongóknak is, mivel azonban az informatikai rendszer nem működött tökéletesen a harmadik napig a helyi szurkolók nem tudták megvásárolni ezeket a jegyeket. Az ügyvezető kiemelte: a szervezők mostanra nagyrészt úrrá lettek a technikai problémákon, s bár jelenleg is akadnak kisebb gondok, a létesítmények kihasználtsága már jóval magasabb, mint eleinte.
Jandó Zoltán-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.