Robert Fico a Süddeutsche Zeitungban megjelent interjúban kifejtette: Szlovákia az évi 1 millió kocsi gyártására alkalmas kapacitásával a lakosságszámhoz viszonyítva a legnagyobb autógyártó ország a világon. Az ország "annyira függővé vált az autóipartól, hogy rögtön komoly problémák keletkeznek, ha nem megy jól az ágazatnak" az üzlet - mondta Robert Fico.
Hozzátette: Szlovákiának az az előnye, hogy nemcsak a bérek alacsonyak, hanem a személyi jövedelemadó is. "Ez néhány évre még megmenthet bennünket, de aztán Vietnam vagy Kína valószínűleg vonzóbb lesz a nagy cégek számára. Félek, hogy eljön az idő, amikor az autógyártás már nem tart el minket" - mondta a szlovák miniszterelnök.
Az euróövezeti válsággal kapcsolatban kifejtette: a szolidaritásnak kiemelt jelentősége van, ezt azonban néha nehéz elmagyarázni egy olyan tagállamban, ahol Spanyolországgal vagy Görögországgal ellentétben az emberek alig 400 eurót keresnek, és 280 euró nyugdíjat kapnak.
Hangsúlyozta: Szlovákia a szolidaritásért elvárja a megállapodások betartását. Pozsony nem járul hozzá a görög válságkezelő program felpuhításához - vagyis a program meghosszabbításához vagy a támogatás növeléséhez -, Ciprus támogatásához pedig csak akkor adja a beleegyezését, ha a szigetország közzéteszi azoknak a "postaládacégeknek" - egy postacímen kívül mással nem rendelkező, adóelkerülési célból Cipruson bejegyzett vállalkozások - listáját, "amelyek pénzt vonnak ki Szlovákiából". Ugyanez vonatkozik Spanyolországra is - mondta Robert Fico, megjegyezve, hogy "nem sok maradt a szlovákok türelméből".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.