Az Európai Unió munkanélküliségi mutatói júliushoz képest augusztusra nem változtak, ám a nyár utolsó hónapjában az állástalanok száma először túllépte a 25 millió főt a közösségen belül – utal az Eurostat frissen közzétett adataira a neurope.eu uniós szakportál az EU munkanlküliségét boncolgató elemzésében.
Az eurózónában augusztusban 11,4 százalék volt a munkanélküliség, az EU egészében pedig 10,5 százalék. Mindkét adat megegyezik az egy hónappal korábbival, ám egyéves összehasonlításban már 1,2, illetve 0,8 százalékkal nőtt ez az érték. Augusztusban összesen több mint 25 millióan, közelítő becsléssel 25 millió 466 ezer álláskereső volt.
Tavaly augusztushoz képest ráadásul a munkanélküliség húsz tagállamban nőtt, és csupán hat országnak sikerült állástalanjait újra munkához segíteni.
A legnagyobb visszaesést a balti államok tudhatják magukénak. Észtországban jelenleg 10,1 százalékos a munkanélküliség, amely egészen komoly mértékben, 3,1 százalékponttal javult, és amely jóval kedvezőbb, mint a 10,5 százalékos EU-átlag. Litvániának és Lettországnak ugyan nagyon magas, 12,9 és 15,9 százalékos munkanélkülisége van, de mindkét ország jelentősen javított így is, előbbi egy év alatt 2,1, utóbbi 1,1 százalékpontot dolgozott le. Ők jelentik tehát a pozitív példákat.
Az összkép azonban meglehetősen borús. Augusztusban a fiatalok munkanélkülisége nagyon magas szintet ért el, az EU egészében 22,7, az eurózónában pedig 22,8 százalékot tett ki ez az arány, vagyis az öreg kontinensen minden ötödik fiatal hiába kutatja a boldogulás lehetőségét.
A legalacsonyabb munkanélküliségi mutatóval , 4,5 százalékos rátával Ausztria dicsekedhet, tőle csak kevéssel marad el Luxemburg a maga 5,2-es, Hollandia az 5,3-as, és Németország az 5,5 százalékos állástalansági aránnyal. Ezekben az országokban a legalacsonyabb a munkanélküliség szintje. Másfelől viszont Spanyolország 25,1 százalékos munkanélküliséggel küzd, amely a legrosszabb az EU egészében.
Braunmüller Lajos-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.