Loppert Dániel elmondta: a régi híd bontása az új Rákóczi Ferenc híd tavaly decemberi átadása után kezdődhetett meg. Az 1949-ben épített, mára elhasználódott, leromlott állapotú szerkezet acélíveit a hideg idő miatt eddig nem lehetett elvégezni, a kezdéshez meg kellett várni, hogy a hőmérséklet 10 Celsius-fok fölé emelkedjen.
A pályaszerkezetet tartó íveket Magyarországon először alkalmazott, egyedülálló technológiával távolították el a szakemberek: a híd két partjára két árbocot állítottak fel, amelyeket a hídtest alatt összekötöttek - magyarázta a kommunikációs igazgató. A szerkezet megfelelő alátámasztást nyújt a pályatestnek, így levághatták a hidat eddig tartó acélíveket.
A régi hidat mindenképpen el kell bontani, mivel szerkezete ridegtörésre alkalmas, fenntartása balesetveszélyes lenne, és árhullámok esetén akadályozná a víz szabad áramlását – hangsúlyozta Loppert Dániel. A bontás a tervek szerint májusban fejeződik be. A bontás költségeit az új híd építésének 4,2 milliárd forint összegű pénzügyi keretéből finanszírozzák – tette hozzá.
A száz százalékban hazai forrásból megépült, a régi folyami átkelőt kiváltó új vásárosnaményi Tisza-híd 216,6 méter hosszú, két forgalmi sávja van, szélén pedig gyalog- és kerékpárút is épült. A létesítmény – elődjéhez hasonlóan – a Nyíregyháza-Beregszász közötti, a beregsurány-asztélyi magyar-ukrán határállomásra vezető 41-es számú főúton biztosítja a tiszai átkelést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.