A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte: az M0-s útgyűrű M6-os és 51-es főút közötti 11 kilométeres szakaszát már júliusban birtokba vehetik az utazók. Az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti, újonnan megépülő - több mint hat kilométeres - szakaszt pedig szeptemberben adják át. Az útszakaszon kétszer három sávot plusz leállósáv lesz, aminek köszönhetően megszűnnek a dugók. A fejlesztésnek azért is kiemelkedő a jelentősége - mondta -, mert a nyugat felől érkező forgalom itt osztódik el, teherforgalom pedig csak itt mehet át Budapest mellett. Az államtitkár hozzátette: a beruházás következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a tavaly nyáron átadott szakasz (M6-M7) között van, ahol szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak.
A sajtótájékoztatón bemutatták azt 80 tonnás, nyolc méter széles nagygépet, amely a befejező burkolati munkákat végzi az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező.
Az úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad. Az M0-s déli szektorának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezési szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.