BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyenge a diákjaink problémamegoldása

Igen gyenge a magyar diákok kreatív problémamegoldó készsége, Magyarország a 44 részt vevő ország közül a 33. helyen végzett – áll a 2012-es PISA-jelentés áprilisban megjelent, ötödik kötetében. A felmérésben az első helyen Szingapúr, Dél-Korea és Kína végzett. Az első európai ország Finnország, Magyarország a kelet-közép-európai térségből csak Bulgáriát előzte meg, a térségből Csehország teljesített a legjobban. Ez volt az első olyan PISA-teszt, amelyben számítógépen kellett feladatokat megoldani, például útvonalakat terveztek, vagy MP3-lejátszót üzemeltek be.

A jelentés kiemelte: a problémamegoldásban nem mindig azok az országok teljesítettek jobban, ahol a diákok a tantárgyakban eredményesebbek. Andreas Schleicher, az OECD oktatási igazgatója szerint a gyenge problémamegoldó képességű gyerekek felnőttként nehezen találnak munkát. A magyar diákok 35 százaléka a leggyengébbek közé tartozik, a legjobban teljesítők a 15 évesek 5,6 százalékát tették ki. A finneknél ez az arány 14,3, illetve 15 százalék volt. A magyar diákok a természettudományos ismeretekben és a matematikában is az OECD-átlaga alatt teljesítettek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.