Ahogy azt várni lehetett, megszavazták a reklámadó módosítását, valamint a módosítás módosítását. L. Simon László törvényjavaslata szerint csak akkor lenne mód az adóalap csökkentésére, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. Vagyis az RTL nem tudná megúszni az extra adó befizetését. Az igazi vesztesek mégis a kisebb cégek lehetnének: a javaslat azt is rendezi, hogy ha olyan szolgáltatónál reklámoznak, amely nem Magyarországon adózik (vagyis a Facebookon vagy a Google-ön), akkor a hirdetőnek kell befizetnie az adót. Végül hogy kisebb legyen a csapás a kis cégekre, ennek az értékhatárát 25 ezerről 2,5 millióra emelnék fel, és adómentessé tennék, ha magánember önmagát hirdetné nem egyéni vállalkozóként - aminek azonban nem is a kisvállalkozások, hanem épp a Facebookon aktívan kampányoló politikusok lesznek az igazi nyertesei.
Számos vállalkozás ki tudja használni a reklámadó kiskapuját, ezért gondolta a kormánypárt úgy, hogy változtatni kell a jogszabályon - mondta L. Simon László a javaslat vitájában. A képviselő szerint ezt ők a sajtóból vették észre. Ha a cég, ahol reklámoznak, nem Magyarországon adózik, akkor a hirdetés közzétevője kell, hogy az adót befizesse, a módosítás után 2,5 milliós határ fölött - folytatta. Azt már nem tette hozzá, de ennek a módosításnak a Facebookon sokat reklámozó politikusok a legnagyobb nyertesei.
Lehet itt médiahecckampányokat szervezni, lehet a miniszterelnök családják, országgyűlési képviselőket nevetséges helyzetbe hozni, de a szabályokat be kell tartani - utalt L. Simon valószínűleg arra, ahogy az RTL Klub a híradójában bemutatta: ő maga sem tudta, miről szól pontosan a javaslat.
Tállai András a kormány nevében azt mondta, hogy a törvényjavaslat fő célja az adózók körének kiszélesítése.
A törvényalkotási bizottság nevében Kara Ákos (Fidesz) arról beszélt: teljesen logikátlan azt állítani, hogy a sajtószabadságot korlátoznák. A bizottság kisebbségi véleményét ismertetve a függetlenek közt ülő Fodor Gábor azzal vágott vissza: egyértelmű, hogy az RTL Klub áll a célpontban.
Lukács Zoltán (MSZP) azt mondta: ennél nagyobb bohózatot ritkán csinálnak, már a módosítás módosításának módosítását tárgyalják (ebben egyébként tévedett, csak a módosítás módosítását). Szerinte ráadásul L. Simon László még a vitaindítójában sem tudta pontosan idézni, hogy miről szól a törvény. Olyan cég nincs, amely ne próbálná minimalizálni az adófizetést, a kormány dolga elérni, hogy befolyjon mégis az adóbevétel, nem az, hogy olyan tévét büntessen, ami bemutatja a híradójában, hogy L. Simon László azt sem tudja, mit csinál - folytatta. A jobbikos Novák Előd pedig arról beszélt, hogy szerinte a magyar nemzet kulturális harcának része kell, hogy legyen a kereskedelmi tévék megregulázása. Schiffer András pedig egyenesen úgy fogalmazott: ami itt zajlik, az a selejt bosszúja, büntetni kéne azokat, akik úgy nyújtanak be törvényjavaslatot, hogy nem mérik fel annak a várható hatásait. L. Simon László szerint az ellenzék most azt kéri, hogy vonják vissza és nyújtsák be újra a törvényjavaslatot, miközben azért kritizálják, mert már nem először nyújtják be. Szerinte aki azt mondja, hogy a magyar költségvetés számára nyolcmilliárd forint nem sok pénz, az lenézi az adózókat. Lehetne mondani, hogy kínálják a reklámidőt alacsonyabb árakon, azon el lehet gondolkozni, hogy az államnak ebbe mennyi beleszólása lehet - lépett egy gondolattal tovább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.