BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megszavazták a reklámadót, jöhet a még nagyobb szigor

Ahogy azt várni lehetett, megszavazták a reklámadó módosítását, valamint a módosítás módosítását. L. Simon László törvényjavaslata szerint csak akkor lenne mód az adóalap csökkentésére, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. Vagyis az RTL nem tudná megúszni az extra adó befizetését. Az igazi vesztesek mégis a kisebb cégek lehetnének: a javaslat azt is rendezi, hogy ha olyan szolgáltatónál reklámoznak, amely nem Magyarországon adózik (vagyis a Facebookon vagy a Google-ön), akkor a hirdetőnek kell befizetnie az adót. Végül hogy kisebb legyen a csapás a kis cégekre, ennek az értékhatárát 25 ezerről 2,5 millióra emelnék fel, és adómentessé tennék, ha magánember önmagát hirdetné nem egyéni vállalkozóként - aminek azonban nem is a kisvállalkozások, hanem épp a Facebookon aktívan kampányoló politikusok lesznek az igazi nyertesei.

Számos vállalkozás ki tudja használni a reklámadó kiskapuját, ezért gondolta a kormánypárt úgy, hogy változtatni kell a jogszabályon - mondta L. Simon László a javaslat vitájában. A képviselő szerint ezt ők a sajtóból vették észre. Ha a cég, ahol reklámoznak, nem Magyarországon adózik, akkor a hirdetés közzétevője kell, hogy az adót befizesse, a módosítás után 2,5 milliós határ fölött - folytatta. Azt már nem tette hozzá, de ennek a módosításnak a Facebookon sokat reklámozó politikusok a legnagyobb nyertesei.

Lehet itt médiahecckampányokat szervezni, lehet a miniszterelnök családják, országgyűlési képviselőket nevetséges helyzetbe hozni, de a szabályokat be kell tartani - utalt L. Simon valószínűleg arra, ahogy az RTL Klub a híradójában bemutatta: ő maga sem tudta, miről szól pontosan a javaslat.

Tállai András a kormány nevében azt mondta, hogy a törvényjavaslat fő célja az adózók körének kiszélesítése.

A törvényalkotási bizottság nevében Kara Ákos (Fidesz) arról beszélt: teljesen logikátlan azt állítani, hogy a sajtószabadságot korlátoznák. A bizottság kisebbségi véleményét ismertetve a függetlenek közt ülő Fodor Gábor azzal vágott vissza: egyértelmű, hogy az RTL Klub áll a célpontban.

Lukács Zoltán (MSZP) azt mondta: ennél nagyobb bohózatot ritkán csinálnak, már a módosítás módosításának módosítását tárgyalják (ebben egyébként tévedett, csak a módosítás módosítását). Szerinte ráadásul L. Simon László még a vitaindítójában sem tudta pontosan idézni, hogy miről szól a törvény. Olyan cég nincs, amely ne próbálná minimalizálni az adófizetést, a kormány dolga elérni, hogy befolyjon mégis az adóbevétel, nem az, hogy olyan tévét büntessen, ami bemutatja a híradójában, hogy L. Simon László azt sem tudja, mit csinál - folytatta. A jobbikos Novák Előd pedig arról beszélt, hogy szerinte a magyar nemzet kulturális harcának része kell, hogy legyen a kereskedelmi tévék megregulázása. Schiffer András pedig egyenesen úgy fogalmazott: ami itt zajlik, az a selejt bosszúja, büntetni kéne azokat, akik úgy nyújtanak be törvényjavaslatot, hogy nem mérik fel annak a várható hatásait. L. Simon László szerint az ellenzék most azt kéri, hogy vonják vissza és nyújtsák be újra a törvényjavaslatot, miközben azért kritizálják, mert már nem először nyújtják be. Szerinte aki azt mondja, hogy a magyar költségvetés számára nyolcmilliárd forint nem sok pénz, az lenézi az adózókat. Lehetne mondani, hogy kínálják a reklámidőt alacsonyabb árakon, azon el lehet gondolkozni, hogy az államnak ebbe mennyi beleszólása lehet - lépett egy gondolattal tovább.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.