A probléma elsősorban a hosszú távú járatokat üzemeltető legnagyobb légitársaságokat, így a Lufthansát és az Air France-KLM-et érinti. Ennek oka, hogy a transzatlanti járatok piacán a jelentős kapacitásbővítés miatt túlkínálat keletkezett.
A Lufthansának az első félévben 2,7 százalékkal 11,4 milliárd euróra csökkent az üzemelésből származó bevétele, a haszonkulcs az európai járatokon 4, az amerikaiakon 3 százalékra esett, üzemi eredményük viszont így is 114 millió euró nyereséget mutat a tavaly első félévi 73 millió euróval szemben. Szintén túlkínálatra panaszkodott az Air France-KLM cégcsoport, amely csökkentette év végi profit-előrejelzését. A francia-holland cégnél az első félévben a személyszállításból fakadó árbevétel 1 százalékkal csökkent, az üzletág viszont 123 millió eurós veszteséggel zárta az év első hat hónapját annak ellenére, hogy utasszámuk 2,5 százalékkal emelkedett 2013 első félévéhez képest. A túlkínálatra az Air France-KLM is költségcsökkentéssel és csökkentett férőhelykínálattal reagál.
A British Airwayst és az Iberát magába foglaló International Airlines Group (IAG) az American Airlines-szal közösen üzemelteti transzatlanti járatait. A lap idézte Willie Walsh vezérigazgatót, aki azt mondta, az első fél évben a cég újra nyereséget tudott termelni: 96 millió euró adózás utáni nyereséget jelentettek az első félévben az egy évvel korábbi 172 milliós veszteséggel szemben, miután a személyszállításból származó bevételük 9 százalékkal 8,1 milliárd euróra emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.