A tervek szerint milliárdos adósságok sorát vállalja át az állam a MÁV-tól. A lépés egyik indoklása az, hogy 2010 előtt a vasúttársaság nem jutott hozzá az általa kötelezően végzett közszolgáltatás ellenértékének az egészéhez. Kiadásai egy részét a jegyárbevétel fedezi – ám a kiterjedt kedvezményrendszer miatt az utasoknak a tizede sem vásárol egész árú jegyet –, a másik részét, vagyis az utasoknak adott kedvezményeket a szolgáltatás megrendelőjétől, az államtól kellett volna megkapnia. Ez azonban csak részben történt meg.
A költségvetési törvény tervezete a MÁV legfeljebb 3,6 millió euró és 22,3 milliárd forint hitel- és kötvényadósságának, valamint azok járulékainak ellenérték nélküli, állam általi átvállalását tartalmazza. A MÁV helyzetének javítása különösen fontos olyan időszakban, amikor az európai személyszállítási piac közelgő nyitása, illetve a nemzetközi áruszállításban folyó verseny a hazai állami társaságtól is egyre versenyképesebb szolgáltatásokat követel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.