BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az idén is meg lehet kerülni a Facebook-adót

Meg lehet úszni az idén is az online hirdetések büntetőadóját, ha ügynökségen keresztül és nem közvetlenül a Facebooktól vagy a Google-tól rendelik meg a hirdetést – hívja fel a figyelmet Balogh László, a reklámadóblog szerzője.

Az idei szabályok szerint ugyanis ha a marketing-anyag közzétevője (az újság, a televízió vagy az online médium) nem ad arról nyilatkozatot, hogy megfizeti a reklámadót, akkor azt – évi 2,5 millió költés felett a reklámkiadás 20 százalékát – a hírdetés fealadójának kell befizetnie.

További büntetés, hogy a hirdetés ez esetben nem számolható el költségként (pontosabban: növelni kell vele a társasági adóaalapot).
Némi probléma, hogy a Facebook és a Google nem igazán szeretne reklámadót fizetni, de még levelezni sem erről: valójában a külföldi cégek nem nagyon válaszolgatnak arra a kérdésre, hogy ők megfizetik-e a reklámadót. Jövőre ez nem lesz gond (elég igazolni, hogy kérték a nyilatkozatot, és az adóhatóságnak elküldeni, hogy nem válaszoltak nekik), idén azonban jön az adó és az elszámolási bűntetés minden augusztus közepe után feladott külföldi online hírdetésre.

Balogh László szerint a büntető-teher azonban megúszható egy ügynökség közbeiktatásával. A Nemzetgazdasági Minisztérium ugyanis kiadott egy állásfoglalást, amely szerint a reklámadó-fizetési kötelezettség csak a nyilatkozatot nem adó médiumokkal közvetlenül kapcsolatban álló megrendelőt (vagyis jelen esetben csak az ügynökségeket) terheli.

Ha tehát a reklámügynökségek nyilatkoznak a megbízóiknak arról, hogy reklámadó-fizetési kötelezettségüket teljesítik (vagy arról, hogy ilyen náluk nem merül fel), akkor a reklámozók mentesülnek a társasági adófizetési kötelezettségük alól is – állítja a szakértő. Úgy véli, az ügynökségek a nyilatkozatok kiadásával sem járnak rosszabbul, mivel adófizetési kötelezettségük a nyilatkozat kiadásától függetlenül fennáll.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.