Az egyeztetésen elhangzott: bár a korszerű informatikai megoldások használata minden területen üdvözlendő, az infokommunikációs eszközökre telepített alkalmazásokra építő utazásszervezés hazai alkalmazása a jelenlegi jogszabályi környezetben sem legális, ha az így megszervezett szállítást az előírt feltételeket és fogyasztóvédelmi elvárásokat sem teljesítve, engedéllyel nem rendelkező személyek végzik.
A közlemény szerint Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár és Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár az egyeztetésen részt vevőket tájékoztatta arról, hogy a tervezetet véleményezésre eljuttatták a témában érintett nagyvárosok polgármestereihez is.
Az NFM közleménye idézi Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, aki hangsúlyozta: a rendelettervezet a tárca tiszta és azonos versenyfeltételek melletti egyértelmű kiállását tükrözi.
Az NFM emlékeztet: a hatályos kormányrendeleti szabályozás 1989-ben született, azóta sokszor módosult. A több mint negyedszázados alapokon nyugvó előírásokat időszerű új, egységes szerkezetű, naprakész tartalmú jogszabállyal felváltani.
Az előterjesztésről 2014 novemberében konszenzus született, az érdekképviseletek kisebb kiegészítéssel támogatták a szabályozásra irányuló kormányzati törekvést - írták.
A tervezetet a beérkező önkormányzati vélemények alapján rövidesen véglegesítik, a minisztérium ezt követően azonnal kezdeményezi annak beterjesztését a legkorábbi kormányülésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.