BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sok magyar fiatal bizonytalan abban, hogy lesz-e munkája

Magyarországon az uniós átlagnál bizonytalanabbak a diákok abban, hogy az oktatásuk befejezése után találnak-e munkát – derül ki egy friss Eurobarométer-kutatásból.

A kutatásban közel 13 500 tizenöt és harminc év közötti uniós állampolgárt kérdeztek meg, 500-at Magyarországról. Hazánkban 65 százalék gondolja azt, hogy el tud helyezkedni, az EU-ban viszont közel tíz százalékponttal jobb az arány. Mindez azt sugallja: Magyarországon továbbra is komoly problémák vannak a munkaerő-piacon vagy az oktatásban annak ellenére, hogy az unióban elméletileg nálunk javulnak az egyik leggyorsabban a foglalkoztatási folyamatok.

A hazai munkapiacot a fiatalok mégsem látják annyira borúsan. Tíz megkérdezettből alig kettő gondolja azt, hogy az álláskereséssel kapcsolatos legfőbb probléma, hogy nem talál hosszú távú vagy stabil munkahelyet. Majdnem ugyanennyien jelölték meg azt, hogy nincs a közelükben munka, ami miatt el kell költözniük. Az unióban a fiatalok csaknem harmada tartja a legnagyobb problémának a stabilitás hiányát.

Hiába lehet találni viszonylag stabil munkahelyet, ha a bérekkel elégedetlenek vagyunk. A fiatalok 17 százaléka Magyarországon a fizetés szintjét tartja a legnagyobb problémának, az unióban azonban csak 12 százalék jelölte meg ezt a problémát az első helyen. Vagyis a bérekkel kapcsolatos feszültség továbbra is érzékelhető hazánkban, részben emiatt döntenek úgy sokan, hogy külföldre mennek dolgozni. A magyarok 26 százaléka nem fél semmitől, ha állást kell találnia, az EU-ban pedig 19 százaléknak nincsenek aggodalmai, ha az álláskeresésre gondol.

Az Európai Unió jelenleg nagy problémának látja a fiatalkori munkanélküliséget, amelyre létrehozták az ifjúsági garancia programot. Ennek célja, hogy jelenleg 7,5 millió munkanélküli fiatalnak segítsék a továbbképzését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.