Az idei első félévben az egy évvel korábbihoz képest 3,5 százalékkal 28 153 euróra (8,7 millió forintra) emelkedett a Németországban értékesített gépkocsik átlagos ára - közölte Ferdinand Dudenhöffer professzor, az egyetem CAR (Center Automotive Research) intézetének az igazgatója. "A 0,24 százalékos első félévi inflációhoz képest a németek lényegesen növelték kiadásaikat új autó vásárlására" - mutatott rá.
A magasabb átlagár mögött elsősorban a szabadidő terepjáró SUV modellek növekvő népszerűsége és az eladásokon belül a kisautók csökkenő részaránya rejlik - mutat rá a dpa hírügynökség által idézett tanulmány. Az arányoknak a nagyobb méretű és nagyobb teljesítményű modellek felé történt eltolódásához nagyban hozzájárultak a csökkenő üzemanyag árak.
A SUV modellek részaránya az első félévben 19,1 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról, a kisautóké pedig 22,4 százalékra csökkent 23,2 százalékról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.