BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Borúlátóbbak lettek a magyarok márciusban

Tovább esett a GKI Gazdaságkutató konjunktúraindexe, ami elsősorban a lakosság csökkenő bizalmával függ össze.

Márciusban tovább esett a GKI Gazdaságkutató konjunktúraindexe a februári mérséklődés után, ami elsősorban a lakosság csökkenő bizalmával függ össze. A fogyasztók saját pénzügyi helyzetüket sokkal kedvezőtlenebbnek ítélték meg, mint februárban, a következő egy évben várható megtakarítási képességüket viszont kissé javulónak látták. A lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási lehetőségét jelentősen romlónak, a következő egy évre vonatkozót pedig kissé romlónak érzékelte.

Ez azért sem túl kedvező, mert a KSH szerint januárban már csak 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a tavalyi 5 százalék feletti bővülés után, igaz, ebben jócskán benne lehet, hogy már nem tart az online kasszák hatása, amely fehérítette a gazdaságot.

A GKI szerint az EU támogatásával elvégzett felmérés alapján készülő index összességében még mindig optimista hangulatot tükröz, ami az üzleti bizalomnak köszönhető. Az ipari és főleg az építőipari várakozások javultak, a kereskedelmi és különösen a szolgáltató cégek viszont pesszimistábbak lettek márciusban. Az eddigi adatok alapján az ipari termelés növekedése idén lassult, az építőipar pedig zuhant. Elemzők szerint előbbi átmeneti lehet, mert idén a szokottnál tovább álltak a nagy autógyárak télen, az építőipar mélyrepülése azonban még tarthat, mert kevesebb EU-forrás érkezhet. A vállalati beruházások mértéke kissé elmarad a tavalyitól. Az építőipar kilátásai mégis javultak, vélhetően az otthonteremtési programok miatt. A foglalkoztatási szándék az építőiparban és a kereskedelemben markánsabbá vált, az iparban és a szolgáltató cégeknél gyengült, és kissé nőtt a lakosság munkanélküliségtől való félelme is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.