Az EU statisztikai hivatala (Eurostat) ma közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában további 0,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene februárban a januári 0,3 százalékos emelkedés után. A 28 tagú Európai Unióban 0,1 százalékos havi visszaesést mértek az előző havi 0,7 százalékos növekedés után.
Az egy évvel korábbival összevetve 2,4 százalékkal nőtt az euróövezet és 3,0 százalékkal az Európai Unió kiskereskedelmi forgalma.
Az euróövezeti adatok kedvezőbbek a vártnál, elemzők havi szinten csak stagnálásra, éves összevetésben pedig 1,9 százalékos bővülésre számítottak.
Az euróövezeti tagállamokban a február havi emelkedés főleg annak köszönhető, hogy az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 0,5 százalékkal megugrott. Az Európai Unióban 0,2 százalékkal nőtt az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, de a benzinkutak forgalma 0,4 százalékkal visszaesett, a nem élelmiszeripari termékből pedig 0,3 százalékkal fogyott kevesebb.
A legnagyobb havi növekedést Luxembourg (4,9 százalék), Portugália (2,7 százalék), Románia (1,8 százalék) és Magyarország (1,4 százalék) érte el februárban. Kilenc országban csökkent a kiskereskedelmi forgalom, a legnagyobb mértékben Lengyelországban (2,9 százalék), Észtországban (2,2 százalék) és Szlovéniában (1,4 százalék).
Éves összehasonlításban az euróövezetben 2,9 százalékkal nőtt az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, míg a nem élelmiszeripari termékeké 1,7 százalékkal bővült. Az Európai Unióban a nem élelmiszeripari termékek forgalma 2,8 százalékkal ugrott meg, míg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 3,2 százalékkal bővült.
Az egy évvel korábbihoz képest novemberben Romániában (19,3 százalék), Luxembourgban (18,3 százalék), Litvániában (8,0 százalék), Írországban (7,4 százalék) és Magyarországon (6,4 százalék) nőtt leginkább a kiskereskedelmi forgalom. Csökkenés volt három országban, Belgiumban 2,4, Szlovéniában 1,4 és Dániában 1,0 százalékos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.