A jelenlegi hat helyett egyetlen cég kezébe adja a főváros a városnéző buszok üzemeltetésének jogát - írta meg a 24.hu. A döntést a fővárosi közgyűlés egy zárt ülésen tárgyalt, helyben kiosztott előterjesztés alapján hozta meg. A testület fideszes többsége által megszavazott javaslat szerint 2017-től már csak a koncessziós eljárásban kiválasztott cég vagy konzorcium végezheti ezt a tevékenységet, a koncessziós jog pedig húsz évre szólna.
Jelenleg hat cég üzemeltet nagyjából 55 városnéző buszt. Ebből négy működik hop-on hop-off rendszerben. A négy cég árbevétele összesen 1,5 milliárd forint, amiből a Budapesti Közlekedési Központnak a megállók használatáért évente 56 millió forintot fizetnek, a fővárosnak és a kerületeknek pedig nagyjából 8-10 millió forintot a közterület használatáért.
A koncessziót közlekedésszakmai és gazdálkodási szempontok alapján egy jogosult részére célszerű kiírni – áll az előterjesztésben a 24.hu szerint, vagyis a főváros el akarja kerülni, hogy több cég versenyezzen a turisták kegyeiért. A jelentkezőknek (kizárólag zártkörű részvénytársasági formában működő cégeknek), vállalniuk kell, hogy tavasztól őszig legalább 25, az előírt környezetvédelmi szintet teljesítő buszt üzemeltetnek. A koncessziós díj két részből állna, egy fix összegből, illetve a minimális 25 busz felett járművenként is fizetni kellene.
A 24.hu azt írta: az ülésen Tarlós István "mindössze annyit mondott, hogy ő semmit nem tud erről az iparágról, csak azt, hogy egyszer egy városnéző busz meghúzta a kocsiját".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.