A debreceni repülőteret 2017 végétől már sztrádán lehet majd elérni – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), amelynek megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bonyolítja le a folyamatban lévő, összesen ötven kilométeres útfejlesztéseket. Ezek közül az egyik, az M35-ös autópálya folytatásának első üteme Debrecen közelében a 4-es és a 481-es utat köti majd össze kétszer két sávon. Ezt a szakaszt legkorábban 2017 végétől vehetik igénybe az autósok. A beruházás keretében 5,5 kilométeren, új nyomvonalon megépül a 481. számú főút, ami pedig a 47-es számú főúttal köti össze az M35 autópályát. Megépítik az M35 további, 18,7 kilométeres szakaszát is a 481-es számú főúttól Berettyóújfaluig. A szakasz forgalomba helyezése 2018 végére várható, ezután kétszer két sávos gyorsforgalmi úton lehet majd eljutni Budapesttől – az M3-as és az M35-ös sztrádákon át – Berettyóújfaluig.
Szlovákia felé is megkezdődött és jövő év végére be is fejeződik az autópálya kiépítése a Tornyosnémeti és az országhatár közötti, nyúlfarknyi, 1,7 kilométeres szakaszon. Nyár óta folyik a 21-es számú főút Heves és Nógrád megyei szakaszainak négysávosítása közel 15 kilométer hosszan. A beruházás 2018 tavaszára befejeződik, így Salgótarjánt az M3-as autópályától 15-20 perccel rövidebb idő alatt és biztonságosabban lehet majd elérni. Utolsó szakaszába ért az M85–86-os fejlesztése. Csorna fontos szerepet játszik az M85-ös út fejlesztésében is, amely Sopront köti majd be a gyorsforgalmi hálózatba. A csornai elkerülő második ütemében 4,4 kilométeren négysávos gyorsforgalmi út és 1,5 kilométeren kétszer egy sávos főúti visszakötés épül, a beruházás 2018 tavaszára készülhet el.
Belátható időn belül további kétszáz kilométeren kezdődhet meg új gyorsforgalmi útszakaszok építése. Ennek során húsz kilométeren kétszer két sávossá bővítik az M2-est Budapest és Vác között, illetve több mint hatvan kilométeren épül majd meg az M44 Tiszakürt–Kondorost összekötő szakasza. A Kaposvár és az M7-es közötti majdan húzódó R 67-es útnak pedig legelőbb a Kaposfüred–Látrány közötti részét építik meg. Ez 33 kilométer hosszú lesz. Tovább építik az M21-est is, a mintegy 12 kilométeres szakasz Tar–Mátraverebélyig és innen Bátonyterenyéig húzódik majd. Szintén a kétszáz kilométeres program része lesz majd az M0–Üllő–Cegléd között megépülő M4-es gyorsforgalmi út 44 kilométeres szakasza, és az M4-es Berettyóújfalutól az országhatárig tartó mintegy harminc kilométeres vonala.
A kormány a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével is elő akarja segíteni a munkahelyteremtést és a versenyképesség fokozását – jelezte az NFM. Ezért a következő évek egyik kiemelt feladata lesz a közúthálózat bővítése, hiányzó elemeinek pótlása. Uniós és hazai források felhasználásával bekötik a gyorsforgalmi hálózatba a megyei jogú városokat, kiépítik az autópályák, autóutak országhatárokig tartó szakaszait, magas színvonalú útkapcsolatokat létesítenek további fontos gazdasági térségekig. E feladatokra a következő években a kormány 2500 milliárd forintot fordít, felerészt a költségvetésből. A csaknem ezer kilométernyi közútfejlesztés nagyobbik hányadát gyorsforgalmi utak megépítése adja majd. A tervbe vett 615 kilométernyi autópálya, autóút és gyorsút elkészültével öt-hat éven belül bőven kétezer kilométer fölé nő a hazai gyorsforgalmi úthálózat teljes hossza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.