Nem sietnek a vállalkozások az online kasszák üzembe helyezésével – ahogy várható volt, mindenki igyekszik az utolsó pillanatra halasztani a pénztárgépek beüzemelését, hiszen attól a pillanattól kezdve már a teljes forgalmat látja az adóhatóság. Mintegy 27 ezer vállalkozást köteleztek jogszabályban arra, hogy január elsejétől online pénztárgépet alkalmazzon – az autó- és motorszervizek, taxisok, pénzváltók, masszőrök, fogyasztó- és karcsúsítószalonok, plasztikai sebészek, diszkók és patyolatok számára kötelező ezek beszerzése. Az első lépést már sokan megtették ugyan, és kértek üzembe helyezési kódot – ám a beüzemeléssel várnak.
A nemzetgazdasági tárca összesítése szerint több mint 12 ezren kérték a kódot, ám 3500 pénztárgépet helyeztek csak üzembe. Pedig választék van, hiszen egyre több kassza kapja meg a szükséges engedélyt – immár tíz gépből lehet válogatni (igaz, nem túl régóta ekkora a kínálat). Az állam 50 ezer forintos támogatást ad azoknak, akik még az idén bekötik a kasszát.
Behozni van mit: a plasztikai sebészek és a tánctermesek eddig összesen csak 130-an igényeltek kódot, és a patyolatosok közül is kevesebb mint százan jelentkeztek a hét elejéig a nemzetgazdasági tárca közleménye szerint. Az érintettek persze meg is úszhatják a kasszák vásárlását, ekkor a bevételeikről minden esetben számlát kell kiállítaniuk, és havonta kell adatot szolgáltatniuk, miközben a nyugtaadási kötelezettség teljesítését esetükben csak a hagyományos módszerrel – próbavásárlással – fogja ellenőrizni a NAV. Az érintettekkel egyeztető revizorok beszámolója szerint például a masszőrök közül sokan ezt a módszert választják.
Novák Zoltán, a kasszaforgalmazó Micra-Metripond ügyvezetője szerint üzenetértékű, hogy a plasztikai sebészeknek is kötelező lesz az online pénztárgépek használata január elsejétől, de szerinte az ügyvédekre, orvosokra és akár a fodrászokra is ki kellene terjeszteni a rendeletet, még akkor is, ha ez konfliktusokkal jár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.