A 29 ezer vállalkozást vizsgáló reprezentatív adatgyűjtés szerint a visszaesés a hagyományos (tanfolyami) képzéseknél jelentkezett, a rugalmasabb egyéb képzési formák esetében minimális növekedés figyelhető meg. 2015-ben a hagyományos szakmai képzéseket biztosító cégek aránya 32 százalék volt, ami 2010-hez képest 6 százalékpontos visszaesés. Az egyéb formákat támogató vállalkozások aránya nem változott számottevően a két időszak között, jelenleg 37 százalék.
A legnépszerűbb szakmai képzés a konferenciákon, szemináriumokon való részvétel támogatása volt 27 százalékkal. Ez az érték lényegében megfelel a 2010-esnek, viszont elmaradt a 2005. évi csúcstól. A második leggyakoribb képzéstípus a közvetlen munkahelyen, munkaszituációban zajló képzés. E forma súlya erősen függ a vállalkozás méretétől: a nagyvállalatok több mint fele, a kisvállalkozások kevesebb mint egyötöde alkalmazta. A közvetlen munkahelyen, munkaszituációban folyó képzés és önképzés aránya kismértékű, de folyamatosan növekedett.
A vállalkozások mérete jelentősen befolyásolta a képzési hajlandóságot: a nagyvállalatok kilenctizede, a középvállalkozások csaknem kétharmada, a kisvállalkozások közel négytizede támogatta. Öt év alatt valamennyi kategóriában – a középvállalkozásoknál a legnagyobb mértékben – csökkent a képzéseket támogató vállalkozások aránya.
Nemcsak a vállalkozások mérete, hanem fő tevékenysége is jelentősen befolyásolja aktivitásukat. Tavaly a villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás gazdasági ágban volt a legmagasabb, 85 százalék a képzéseket támogató cégek aránya, ezt a pénzügyi vállalkozások követték 77 százalékos, majd az információ, kommunikáció, illetve a vízellátás, szennyvízgyűjtés, -kezelés, hulladékgazdálkodási ágban tevékenykedők 60 százalék feletti értékkel.
A legalacsonyabb képzési arány a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás területén tevékenykedő vállalkozásoknál mutatkozott, 25 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.