A kínai újautó-eladások 2,12 millió darabra csökkentek januárban, ezzel tizenegy hónapos emelkedő trend tört meg a világ legnagyobb járműpiacán.
A tavaly januárhoz képest mért 9,8 százalékos visszaesésben a kínai újév miatt rövidebb nyitvatartási idő mellett a decemberre előrehozott vásárlások játszottak szerepet. A kínai autópiacot tavaly lendületben tartó 50 százalékos adókedvezmények ugyanis tavaly év végén lejártak, s aki élni akart az alacsony fogyasztású, kis motorral szerelt gépkocsikra adott támogatással, az nem halasztotta januárra a vásárlást. Ráadásul a holdújév miatt öt kereskedési nappal volt kevesebb az év első hónapjában, ezért eleve 15 százalékkal csökkentek az eladások a Kínai Autógyártók Szövetsége (CPCA) szerint. Az előző évre járó, januárban kiosztott bónuszokból is a vártnál kevesebb csapódott le az autókereskedőknél.
A keresletben is fordulat történt, a kínaiak 18 százalékkal kevesebb szedánt vásároltak éves összevetésben, ami főként a Toyotát és a Nissant érinti kellemetlenül. Még rosszabbul jártak a kishaszonjárművek gyártói, itt egy év alatt 28 százalékos volt a visszaesés. Egyedül a hobbiterepjárók (SUV) iránt nőtt a kereslet, 6,9 százalékkal – írja a Bloomberg. A CPCA szerint a kínai autópiac a tavalyi 13,7 százalékos bővülés után az idén 5 százalék körüli tempóra lassul, az ütemvesztésben az is közrejátszik majd, hogy ötről 7,5 százalékra emelték januártól az új autók adóját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.