Magyarország EU-n belüli exportja az unió átlagát (64 százalék) jóval megelőzve 81 százalékos volt 2016-ban. E tekintetben csak Szlovákia (85 százalék), Csehország (84 százalék) és Luxemburg (83 százalék) előzte meg Magyarországot. Az árubehozatalt tekintve az Európai Unió legnagyobb partnere 2016-ban Kína (20 százalék) volt, amelyet az Egyesült Államok (14 százalék) és Svájc (7 százalék) követett.
Magyarország tavalyi importjának 26 százalékát Németországgal, majd legfőképpen Ausztriával és Kínával (6-6 százalék) bonyolította. Az uniós tagországok EU-n belüli importja 64 százalékos volt 2016-ban. Észtországot (82 százalék), Lettországot (81 százalék), Szlovákiát (80 százalék) és Csehországot (79 százalék) követően Magyarország unión belüli importja tavaly 78 százalék volt - közölte az Eurostat.
Az Európai Unió statisztikai hivatalának jelentése szerint az EU és az Egyesült Államok közötti árukereskedelem a 2011-es mélypont után enyhe emelkedést mutatva 610 milliárd eurót ért el 2016-ban, amely az EU kereskedelmének 17,7 százalékát tette ki. A mutatók szerint ez az arány Kína esetében az évezred eleje óta megháromszorozódott. A 2000-ben mért 5,5 százalékhoz képest tavaly 14,9 százalékot - mintegy 515 milliárd eurót - tett ki.
A vizsgált időszakban az unió harmadik legnagyobb kereskedelmi partnere, Svájc esetében a mutatók nem változtak lényegesen. 2016-ban 264 milliárd eurót, kereskedelmének 7,6 százalékát bonyolította Svájccal az unió. Oroszországgal és Japánnal mintegy a felére csökkent az unió árukereskedelme a 2000 és 2016 közötti időszakban. Előbbivel tavaly 191 milliárd euró (5,5 százalék) volt az árukereskedelem értéke, utóbbi esetében 125 milliárd euró (3,6 százalék). Törökország esetében lényegében nem változtak az adatok, tavaly 145 milliárd eurót (4,2 százalék) tett ki az unió kereskedelme Ankarával.
Az Eurostat szerint az EU exportjának mutatói is hasonló sorrendet mutatnak: az Egyesült Államokba 21, Kínába 10, Svájcba 8 százalék volt az uniós árukivitel. A statisztikai hivatal adatai szerint Magyarország exportjának mintegy negyede, 28 százaléka legnagyobb kereskedelmi partneréhez, Németországba irányult. Második és harmadik partnere Románia és Szlovákia volt 5-5 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.