BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ugron Gáspár: Az elektromobilitás új képességeket igényel

Közel hatszáz cég regisztrált újonnan vásárolt elektromos autók ártámogatására október óta, és bár nagy az érdeklődés, az elektromobilitás új képességeket igényel - mondta Ugron Gáspár, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaság Légy Innovatív! Élj a lehetőséggel! című konferenciáján.

„A gépjárművásárlás támogatása október 27-én indult, közel hatszáz cég regisztrált, ténylegesen 199 autótámogatást tudtunk aláírni. Bár az érdeklődés növekedik, messze nem olyan gyors a gépjárművásárlások elterjedése” - mondta. Hozzátette: az biztos, hogy ennek nem a szkepticizmus az oka.”

 [caption id="" align="aligncenter" width="700"]Ugron Gáspár, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. - Kép: Móricz-Sabján Simon Ugron Gáspár, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. - Kép: Móricz-Sabján Simon[/caption]

Ugron Gáspár kiemelte: május 1-jén lejár az első körös pályázat. Budapesten és környékén a legnagyobb az érdeklődés, jól látszik, hogy fele-fele az egyéni vállalkozók és a magánszemélyek aránya, ami jó hír - fogalmazott. Az autómárkák közül a legnépszerűbb a Nissan, amelyből 112 darabot igényeltek, majd a BMW és a Volkswagen követi.

Az elektromobilitás 2020-ra új képességeket igényel, az infrastruktúrára, a hálózatüzemeltetésre és a forgalomszervezésre is nagy feladatot ró a későbbiekben. Ugron szerint még háromezer töltőt kell elhelyezni, ennek érdekében azonban létrehoztak egy alkalmazást, amely segítheti az e-töltők elhelyezését. „Tíz méter pontossággal megmondja az általunk fejlesztett alkalmazás, hogy hova érdemes elektromos töltőt építeni” - mondta.

Budapest 3 kerülete pályázott, több mint 150 töltő telepítése a cél. A kormány vállalta, hogy 2030-ra az állami autók 30 százaléka elektromos lesz, de ez nem olyan egyszerű feladat- mondta Ugron, hozzátéve, hogy a kormány mindazonáltal elkötelezett ez iránt. Fontos, hogy az elektromobilitás társadalmi elfogadottságának erősítése érdekében a szemléletformálásra és a tájékoztatásra koncentráljanak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.