BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább nőhet az italfogyasztás a jövőben

A szakmai szervezet reményei szerint az idén az alkoholmentes italok valamennyi fajtájának fogyasztása, beleértve az ásványvizet is, tovább emelkedik néhány százalékkal – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára

Bikfalvi Istvánné közölte, a nagy meleg mindig kedvezően hat az alkoholmentes italok fogyasztására. A mostani tartós kánikulában – a tapasztalatok alapján – a fogyasztás mintegy harmadával nőtt.

Hozzátette: a javasolt folyadékfogyasztás átlagos időjárási körülmények között napi 2,0-2, 5 liter, ennek ilyenkor akár a dupláját is célszerű meginni. Jó tudni azt is, ha változatosan iszik vizet, gyümölcslevet, üdítőitalt az ember, többet tud inni, és a gyümölcslevek, üdítőitalok fogyasztásával, amelyek 90-95 százaléka víz, így nemcsak az elveszett folyadék pótolható, hanem egyéb hasznos anyag, vitaminok, rostok is jutnak a szervezetbe – hívta fel a figyelmet a szakember.

Forrás: AFP

A múlt évben az ásványvíz fogyasztása Magyarországon 121 litert tett ki fejenként. A különböző gyümölcslé tartalmú gyümölcslevek – a 100 százalékos gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok – fogyasztása 26 liter volt átlagosan. Az ízesített vizek és a szénsavas üdítőitalokból, egy főre számítva, 66 liter fogyott az országban.

Az összes alkoholmentes ital fogyasztása 2016-ban több mint 4 százalékkal növekedett az előző évhez képest. Az ásványvíz fogyasztása 5 százalékkal csökkent, a különböző gyümölcslé tartalmú gyümölcslevek fogyasztása mintegy 6 százalékkal növekedett, az ízesített vizek és a szénsavas üdítőitalok fogyasztása pedig több mint 4 százalékkal nőtt.

Bikfalvi Istvánné emlékeztetett: annak ellenére, hogy az alkoholmentes italok fogyasztása az utóbbi években évi 4-5 százalékkal növekedett, még így sem érte el a tíz évvel ezelőtti, mintegy 30 százalékkal magasabb fogyasztási szintet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.