BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elmaradt a várttól a német kiskereskedelmi forgalom bővülése

A vártnál kisebb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban augusztusban éves összehasonlításban, havi szinten pedig a remélt növekedés helyett visszaesést mértek.

A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom, az árhatások kiszűrésével, 2,8 százalékkal növekedett tavaly augusztushoz képest. Elemzők 3,2 százalékos emelkedésre számítottak a júliusi, ugyancsak 2,8 százalékos növekedés után.

A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 4,7 százalékkal nőtt augusztusban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly és idén augusztusban is 27 napon voltak nyitva az üzletek. Naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 0,4 százalékkal, nominális értéken pedig 0,1 százalékkal csökkent augusztushoz képest.

Elemzők 0,5 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a júliusi 1,2 százalékos visszaesés után. A vártnál kisebb éves növekedés kissé lehűti azokat a reményeket, hogy teljes gőzzel folytatódik a gazdaság fogyasztás által vezérelt növekedése.

Az adatokkal egybecseng a GfK piackutató intézet felmérésének csütörtökön közzétett eredménye, amely arról tanúskodik, hogy a német fogyasztók kissé borúlátóbban ítélik meg a gazdasági kilátásokat. A jövedelmi várakozások és a fogyasztási hajlandóság is visszaesett enyhén, bár a fogyasztók továbbra is arra számítanak, hogy a német gazdaság stabilan növekszik ősszel.

A robusztus gazdasági növekedést és a fogyasztók költekezési hajlandóságát ugyanakkor jól tükrözi, hogy az idei év első nyolc hónapjában a német kiskereskedelmi forgalom, árhatások kiszűrésével, 3,0 százalékkal, az árhatások kiszűrése nélkül pedig 4,8 százalékkal bővült a tavalyi év azonos időszakához képest. Az adatok hónapról hónapra erősödtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.